Side 1 av 1

Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 04 jan 2014, 12:19
av Chrisi
Har da selvsagt 9-3 2001 mod min, å lurer på om noen har tech2 eller ligneende som kan ta en diagnose på den.
Har fremdeles STORE problemer med turboen på den da den lader 0.4-0.5, å skal egentlig lade 1.0-1.2bar.

Føler drivstofforbruket er økt bestandig å bilen går som en sekk med drit.
Jeg skjønner ingenting lenger og begynner å bli mektig lei av alle problemene.
Så vær så snill å hjelp meg fort hvis.noen kan =/

Re: Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 04 jan 2014, 13:14
av Ingvar N629
Du finner ikke ut alt med en Tech 2. Hva har du sjekket så langt, og hvordan har du gjort det?

Re: Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 04 jan 2014, 14:14
av Chrisi
Ja ok, eg har tatt ut magnetventilen, sjekket den for smuss å drit, satt den på plass å smelt kontaktspray på stikket.

Jeg sjekket ett tips å det var å ta av slangen fra wastegaten for å se om det kom noe mer ladetrykk
Å det gjorde den, den smalt rett opp i 2.0bar på 3500rpm. Så spørsmålet er vel, er det magnetventilen som forårsaker det?
sikring? Feil vakumm trykk?
Eg lurer på om det går Ann å sette på en blåkran mellom slangen fra wastegate å innsuget..
For i så tilfelle gjør eg det, eller om det går Ann å kjøpe det turbotrykk reguleringssettet på biltema å hive det på.

Noen tips?

Re: Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 04 jan 2014, 21:03
av Tor N12
Mål motstanden i magnetventilen, høres ut som at enten denne er defekt eller drivstegene i Trionicboksen..

Bremselysbryteren din fungerer? Om trionic tror at du bremser så går bilen også på glt.

Re: Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 04 jan 2014, 21:08
av Ingvar N629
Sjekk EVAP-ventilene og sjekk for falskluft som jeg skrev til deg i en annen tråd, der du spurte om det samme.

Å sette på blåkran er DUMT!

Re: Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 05 jan 2014, 00:04
av Chrisi
EVAP ventilene? Hvor er de lokalisert og hvordan ser dem ut?
Bremselysbryteren funker helt ok...

Satt å tenkte på å bytte alle vakuumslanger til noe litt sterkere type slanger.
Regner med det er på tide å bytte slanger etter 13 år.

Re: Tech 2 anyone? mye elektronisk og mekaniske feil på 9-3

Lagt inn: 05 jan 2014, 00:26
av Ingvar N629
Både falskluft og EVAP-ventiler er beskrevet på www.mgmotor.no
Beskrivelsen for falskluft er riktignok skrevet for 9-5, men på din bil som har T7 så er det likt nok.