Side 1 av 1

Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 21 jan 2014, 13:41
av bjarne nesse
Bilen stoppet plutselig her en dag. Den har vært noe tungstartet i det siste (særlig når motoren er varm), men har ikke stoppet sånn plutselig. Bensinpumpe er byttet, ny veivakselgiver er satt inn, og nå er tilogmed tannkassett erstattet ut med en ny, da verkstedet feilsøkte og mente at det ikke var noen gnist. På tross av alle disse delebyttene vil ikke bilen starte. Er det noen her som skjønner hva det kan være?


Bjarne

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 21 jan 2014, 13:53
av Paradigm N558
Dårlig batteri?

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 21 jan 2014, 15:15
av bjarne nesse
Neppe, det er også skiftet. Litt usikker på om jeg hørte noe fra bensinpumpa da. Kan det være noen grunn til at den ikke går nå som den er byttet ut?

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 21 jan 2014, 16:02
av Kristian N2215
Du kan jo ha glemt å koble på kabelskoene på pumpa :P been there, done that :P

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 21 jan 2014, 16:12
av Paradigm N558
Eller de har hoppa av, om de ikke sitter tight. Hadde mitt armatur oppe 3 ganger for den feilen, før jeg satte på nye sko som satt som et skudd på pumpen.

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 22 jan 2014, 10:35
av bjarne nesse
Paradigm N558 skrev:Eller de har hoppa av, om de ikke sitter tight. Hadde mitt armatur oppe 3 ganger for den feilen, før jeg satte på nye sko som satt som et skudd på pumpen.
Går ut fra at du mener selve niplene for bensin inn/ut... Satt litt løst den "hvite". Dyttet den på plass, men gjorde dessverre ikke helt susen det heller.

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 22 jan 2014, 12:11
av Paradigm N558
nei, strømkoblingen som står direkte på pumpa. Går kabler fra armaturet og ned til toppen av pumpen.

Re: Saab 9-3 starter ikke

Lagt inn: 23 jan 2014, 12:27
av Stiversen
Høres ut som jordingsfeil, batteri eller startmotor...

Har nylig hatt ett relativt likt problem på ATV'en, er kanskje litt far-fetched å sammenligne ATV med 9-3'n din men motor er da motor og er bygd på samme grunnlag så jeg kan jo fortelle deg det jeg vet, er ikke sikkert det hjelper deg noe men du har kanskje fått litt informasjon da.

Vi byttet batteri, ingenting nytte. Vi plukket motor helt i biter fordi vi funderte på at det kunne være veivlagrene, de var det ikke. Vi feilsøkte med multimeter og programvare, fant ingenting.
Nå venter jeg bare på en startmotor som jeg bestilte i forrige uke, jeg tipper at det er denne som vil løse problemet.
Spesielt mtp at vi målte amperen på starteren under startinnslag;
Kaldstart; viser den 98-102 ampere, det er nå jeg blir bekymret, standard skal være 75-85.
Vi lot sykkelen stå å gå til den var blitt varm.
start ved varm motor: 400-404 ampere viser den da og kablene er nesten rødglødende og glovarm.

Lykke tell, eller "slit med hælsa" som vi sei hær i nord :D