Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
EStenseth
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 36
Registrert: 12 okt 2013, 11:49
Bil: 1999 Saab 9-5 2.0t SE
Sted: Dalsbygda

Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Legg inn av EStenseth » 05 feb 2014, 20:50

Hei!
Driver å bygger inn en 2 liter turbo (185hk) i en 900 cab,
Det satt en 2,3 liter med automatkasse i bilen fra før.
Det ble kjøpt forsterka kasse som ble montert på 2 literen fordi jeg ville beholde bilen som automat, da 2literen i utgangspunktet hadde manuell påmontert.
Satte motoren inn i bilen med styreenhetene som fulgte med motoren og gearkassa, men det er forskjeller på ledningsnettene i de to bilene.
Er det muligheter for å evt. lage ett ledningnett av 2?
Har ledningsnettet fra 2literen, men der er det ikke opplagt til automatkasse og abs enhetene er forskjellig.
Ledningsnettet som tilhører 2literen har opplegg til klimaanlegg, mens detter ligger ikke i caben.

Er det noen som har ledingsnett som passer til dette?

Gode forslag mottas med takk! :)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Legg inn av Ingvar N629 » 05 feb 2014, 22:13

Turbomotoren har jo Trionic styresystem, det må du beholde. Skaff deg skjema, rens ut nettet til Motronicen og koble opp Trionicnettet. Husk "automatinngangen" på Trionic, slik at motorstyringen vet at det er automatkasse.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

EStenseth
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 36
Registrert: 12 okt 2013, 11:49
Bil: 1999 Saab 9-5 2.0t SE
Sted: Dalsbygda

Re: Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Legg inn av EStenseth » 06 feb 2014, 18:16

Men hvis jeg får kjøpt et ledningsnett for 2liter turbo med automat, blir det da i orden?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Legg inn av Ingvar N629 » 06 feb 2014, 19:47

Nå er jo motornettet likt på biler med manuell og autolat, og siden du bytter fra Motronic til Trionic så er du pent nødt til å koble om en del mot øvrig elektronikk. Skal du ha det så plug and play at du slipper å koble om noe, så må du nesten bytte nett i hele bilen (dvs kjøpe delebil).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar