Side 1 av 1

Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Lagt inn: 05 feb 2014, 20:50
av EStenseth
Hei!
Driver å bygger inn en 2 liter turbo (185hk) i en 900 cab,
Det satt en 2,3 liter med automatkasse i bilen fra før.
Det ble kjøpt forsterka kasse som ble montert på 2 literen fordi jeg ville beholde bilen som automat, da 2literen i utgangspunktet hadde manuell påmontert.
Satte motoren inn i bilen med styreenhetene som fulgte med motoren og gearkassa, men det er forskjeller på ledningsnettene i de to bilene.
Er det muligheter for å evt. lage ett ledningnett av 2?
Har ledningsnettet fra 2literen, men der er det ikke opplagt til automatkasse og abs enhetene er forskjellig.
Ledningsnettet som tilhører 2literen har opplegg til klimaanlegg, mens detter ligger ikke i caben.

Er det noen som har ledingsnett som passer til dette?

Gode forslag mottas med takk! :)

Re: Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Lagt inn: 05 feb 2014, 22:13
av Ingvar N629
Turbomotoren har jo Trionic styresystem, det må du beholde. Skaff deg skjema, rens ut nettet til Motronicen og koble opp Trionicnettet. Husk "automatinngangen" på Trionic, slik at motorstyringen vet at det er automatkasse.

Re: Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Lagt inn: 06 feb 2014, 18:16
av EStenseth
Men hvis jeg får kjøpt et ledningsnett for 2liter turbo med automat, blir det da i orden?

Re: Ledningsnettproblemer 1997 900 cab

Lagt inn: 06 feb 2014, 19:47
av Ingvar N629
Nå er jo motornettet likt på biler med manuell og autolat, og siden du bytter fra Motronic til Trionic så er du pent nødt til å koble om en del mot øvrig elektronikk. Skal du ha det så plug and play at du slipper å koble om noe, så må du nesten bytte nett i hele bilen (dvs kjøpe delebil).