tikking i motorn..
Moderator: Moderatorer
-
hotti N373
- 0.7 bar

- Innlegg: 141
- Registrert: 06 des 2004, 01:00
- Sted: Hasvik
tikking i motorn..
hjælp.....var å kjørte i sted (bilen er en saab 9000T) å når jeg stoppet og lot bilen stå på tomgang hørte jeg en ganske høy tikking fra motoren...
den har ikke vært der før,hva kan det være???
bilen virker som normalt ellers,starter lett og går som den skal...
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
hotti N373
- 0.7 bar

- Innlegg: 141
- Registrert: 06 des 2004, 01:00
- Sted: Hasvik
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
hotti N373
- 0.7 bar

- Innlegg: 141
- Registrert: 06 des 2004, 01:00
- Sted: Hasvik
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
hotti N373
- 0.7 bar

- Innlegg: 141
- Registrert: 06 des 2004, 01:00
- Sted: Hasvik
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
ingenting å stille på nei... koster 250 kr pr løfter kosta d sist jeg kjøpte.... arbeide hos ett verksted tørr jeg ikke tippe på hvor mye vil koste men... de burde ikke bruke mer enn en time på jobben ihvertfall...
men har du gamle toppen med oljerør så burde du bytte de plast "niplene i samme slengen....
men har du gamle toppen med oljerør så burde du bytte de plast "niplene i samme slengen....
-
hotti N373
- 0.7 bar

- Innlegg: 141
- Registrert: 06 des 2004, 01:00
- Sted: Hasvik
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
-
hotti N373
- 0.7 bar

- Innlegg: 141
- Registrert: 06 des 2004, 01:00
- Sted: Hasvik
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Gamle turboer tikker når det er litt lite olje, og når den er skitten. Tikking fra ventiltrykkere høres ut som diselmotor. Hvis ikke det funker med oljebytte, vil jeg anbefale deg å ta av toppdekslet og rengjøre overliggende oljerør og boltene til kamlagrene med oljekanaler i. Husk å kjøp nye plastklips til oljerørene, disse sprekker når du tar dem av. ( og er kansje sprukket allerede)
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
