Sånn, da var den jobben gjort. Til de nå som lurer på å gjøre samme jobben, legger jeg ut litt bilder og erfaringer:
Hele jobben totalt sett var grei nok. Jeg tok meg god tid, og brukte ca. 8 timer. Første gang jeg demonterer foran på 9000.
Først må man demontere blinklys, lyktehus, grill og de 3 fremre plastikkplatene under bilen. Deretter alle smådetaljer som sitter fast i rammen over IC-en (panserlås m.m.). Denne rammen sitter med noen skruer litt her og der, men relativt grei å få ut. Husk å skru opp alle skruene til begge forskjermene slik at disse kan bøyes ut. Dette må til får å få løftet rammen rett opp. Edit: På dette bildet har jeg allerede skrudd ut den originale IC-en...
Deretter sitter AC-kondesatoren med 2 skruer i bunn montert til IC-en. Disse var på min bil veldig rustne og litt vanskelig å komme til, så beregn mye wd40 og noen banneord. For å holde AC-kondensatoren på plass til jeg hadde fått satt inn den nye IC-en, brukte jeg to støttebukker under til å holde opp, anbefales!
Når den gamle IC-en var ute fant jeg fort ut at den nye IC-en ikke ville passe, som forventet.
Skjærte til de nedre "utstikkerne" på den nye IC-en, ettersom de var for brede for de originale hullene. Bildet er tatt fra under bilen, prøvde å ta bilde av hvordan det ble med disse jeg skjærte til:
AC-kondensatoren ble festet med strips gjennom de originale nedre festene. Brukte en litt sterkere type samt 2 stk. per hull, tror dette kommer til å fungere bra.
Deretter var det bare å montere i motsatt rekkefølge. Anbefaler å bytte ut slangene ut fra turbo og inn og ut fra IC-en til silikonslanger mens man er i gang.
Intercooleren er med andre ikke veldig bolt-on, men absolutt ikke vanskelig å montere om man tar seg tid til å finne gode løsninger. Minner om at denne IC-en er tykkere enn original, så skruer som var vanskelig å komme til, blir enda verre når du skal montere.
Håper dette var til hjelp for noen!