Problemer med cluch/slavesylinder og900
Lagt inn: 11 mar 2014, 23:55
Fikk ett problem med min og900 Turbo etter den har stått siden i fjor sommer/høst.
Når jeg skulle trykke inn clutchen merker jeg fort at pedalen går lett, og når jeg ser under bilen kommer det bremsevæske fra drenshullet under clutchhuset.
Når jeg får demontert clutch og slave ser jeg at platene på pressdisken står presset inn. Dette førte til at slavesylinderen gikk for langt ut, og presset ut den ene o-ringen på slavesylinderen
Noen som har vært borti lingnede? Alt av deler til clutch var nytt for 2 år siden( slave, hovedsyl, slanger)
Og om det ikke var nok med dette, tenkte jeg å teste clutchen på en gammel Aero som har stått i flere år nå.
Her skjer akkurat det samme.
Hva skal en gjøre for å unngå dette? Bilen burde vel tåle å stå over vinteren?
Greit det er lettvint å bytte clutch/slave på 900, men hadde vært greit å slippe det hvert år.
Når jeg skulle trykke inn clutchen merker jeg fort at pedalen går lett, og når jeg ser under bilen kommer det bremsevæske fra drenshullet under clutchhuset.
Når jeg får demontert clutch og slave ser jeg at platene på pressdisken står presset inn. Dette førte til at slavesylinderen gikk for langt ut, og presset ut den ene o-ringen på slavesylinderen
Noen som har vært borti lingnede? Alt av deler til clutch var nytt for 2 år siden( slave, hovedsyl, slanger)
Og om det ikke var nok med dette, tenkte jeg å teste clutchen på en gammel Aero som har stått i flere år nå.
Her skjer akkurat det samme.
Hva skal en gjøre for å unngå dette? Bilen burde vel tåle å stå over vinteren?
Greit det er lettvint å bytte clutch/slave på 900, men hadde vært greit å slippe det hvert år.