Side 1 av 1

Bosch eller trionic

Lagt inn: 12 mar 2014, 23:17
av Gaup
Hei, ny på forumet her! Akkurat kjøpt meg en 9000cs 2.0t 1993'.

Hvordan finner jeg ut om jeg har bosch eller trionic?
Forstår det slik at rødt er trionic, men trionic har ikke lmm?

Re: Bosch eller trionic

Lagt inn: 12 mar 2014, 23:26
av Tor N12
Stemmer det ;)

Trionic (5.2) kom i 1993 men kun på 2.3t så din 2.0ltt har LH men med DI(Direct ignition) dermed har den også rød tennkassett.
Fra 1994 så fikk også 2.0t og 2.3i Trionic.

Re: Bosch eller trionic

Lagt inn: 12 mar 2014, 23:31
av Gaup
Er det noen bakdeler med det jeg har kontra trionic? Er det mulig å bygge om til trionic?

Re: Bosch eller trionic

Lagt inn: 13 mar 2014, 17:19
av Gaup
Har funne ut at det er mulig å bygge om til trionic, men er det noen som kan vise meg rikitg vei?

Må jeg bytte ut ledningsnettet fra lh til t5, eventuelt bytte lambda etc, blir jeg kvitt lmm med trionic 5?

Re: Bosch eller trionic

Lagt inn: 13 mar 2014, 17:48
av Ingvar N629
T5 har et mye bedre sikkerhetsnett enn LH og DI+APC, dessuten får du med Trionic ett motorstyresystem istedenfor to (eldre modeller har tre; fuel, tenning og ladetrykk). Dette er kjekt spesielt hvis du skal trimme, T5 er også lettrimmet og kan mappes live som et datasprut. Skal du bygge om så ville jeg definitivt gått for T5.5 istedenfor T5.2 som kun kom i 93.
Du må da montere et triggerhjul og lage en brakett for veivakselgiver. Du må bytte ledningsnett og det meste av sensorikk inkl lambda. Det er mange som har gjort dette spesielt på gamle 900 turbo, da det er mye å hente på kjørbarheten på disse ved å få et mer moderne tenningssystem enn fordeleren. Du som har DI vil vel ikke tjene all verden på å bygge om hvis du ikke skal trimme.

T5 bruker ikke LMM, men MAP og temperatur.