Hei!
Jeg hadde girspakhuset ute ved en tidligere reprasjon og etter det så får jeg ikke giret til 5 gir.
Min bil er 900S 97 model
I Haynesboka 7A-3 står følgende tips:
1. Sett bilen i 4 gir og lås girkassa med et 4mm skrujern ned i innstillingshullet på toppen av girkassa. Dette får jeg gjort
2. I girspakhuset og staget fra girspaken finnes tilsvarende innstillingshull. Det skal så være mulig å stikke et skrujern inn i innstillingshullet på girspakuset og så treffe innstillingshullet til staget. Man vil da låse girspaken i 4 gir. Dette får jeg gjort
3. Videre står det i Haynesboka at man skal gjøre det samme for 3 gir men det er litt uklart om de mener at dette gjelder både girkassa og girspakhuset!!!
Når jeg setter bilen i 3 gir så får jeg ikke låst girkassa ved å stikke skrujernet ned i innstillingshullet. Eksisterer denne låsemuligheten?
Jeg får heller ikke låst girspaken i 3 gir men jeg ser at det er mulig. Det er nemlig 2 innstillingshull i staget og det er bare så vidt jeg ikke treffer det når den står i 3 gir.
4. Hva burde jeg gjøre?
Får ikke giret til 5 gir 900S 97 model
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Får ikke giret til 5 gir 900S 97 model
Er vel kun fjerdegiret som vert brukt ved justering...
Du skal kunne låse kassa i fjerde gir framme ved kassa og bak ved spaken samtidig. Kan du gjere dette og du fortsatt ikkje finn femtegiret, løys og juster, det finns litt å gå sjølv om det er låst av begge plassar. Evt kan du teste når du står stille om du finn femtegiret når du har opp sperra for reversen, berre for å sjekke om det er overføringa eller andre ting det er feil med.
Du skal kunne låse kassa i fjerde gir framme ved kassa og bak ved spaken samtidig. Kan du gjere dette og du fortsatt ikkje finn femtegiret, løys og juster, det finns litt å gå sjølv om det er låst av begge plassar. Evt kan du teste når du står stille om du finn femtegiret når du har opp sperra for reversen, berre for å sjekke om det er overføringa eller andre ting det er feil med.
Re: Får ikke giret til 5 gir 900S 97 model
Hei!
Tusen takk for tipset
Jeg får låst både kassa og spaken samtidig så det er vel en liten justering som skal til.
Får prøve å finstille imorgen.
mvh
Fredrik Andersen
Tusen takk for tipset

Jeg får låst både kassa og spaken samtidig så det er vel en liten justering som skal til.
Får prøve å finstille imorgen.
mvh
Fredrik Andersen