Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Macisen85 » 27 apr 2014, 13:24

Hei har en saab 95 04 vector 2.0t
Avogtil hakker den og lugger når jeg trykker på ;) hørte rykter om noe magnetventiler som kunne lekke noe luft igjennom så den får falsk luft?
Jeg finner ikke ut av det og ingen feilkoder. Men vis jeg bare trykker på og fortsetter når den hakker så blinker motor lyset i ca 10 sekunder så slukker det. Kan vel være banke sensor som registrerer noe ;) merkelig er tom for idéer.
Takk på forhånd.


Sent fra min C6903 via Tapatalk
Mvh Macisen85

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Kristian N2215 » 27 apr 2014, 13:30

Sjekk om du har morkne vakuumslanger, og om du trenger nye tennplugger.
Er ikke bankesensor på disse motorene, men bankedeteksjon gjennom tennkasetten.
Kan også være et tegn på at tennkasetten er på sin siste turné :roll:
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Paradigm N558 » 27 apr 2014, 14:27

Blinkende CEL betyr mye feiltenning. Jeg ville starta med tennpluggene i allfall. KUN NGK!!
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Re: Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Macisen85 » 27 apr 2014, 14:53

Ok takk er det noe spesiele plugger den er chipet også?
Pluggene som er på er ca 3 år gammel hva er intervallen på plugger?

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Mvh Macisen85

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Kristian N2215 » 27 apr 2014, 15:34

Macisen85 skrev:Ok takk er det noe spesiele plugger den er chipet også?
Pluggene som er på er ca 3 år gammel hva er intervallen på plugger?

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Kjøp deg nye plugger du :P 3 år er nok i meste laget. Mine originalplugger (satt inn på service) varte kun ett år med Hirsch trim. Anbefaler å sette inn NGK BCPR-7ES-11.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Re: Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Macisen85 » 27 apr 2014, 15:35

Tusen takk ;)

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Mvh Macisen85

Brukeravatar
Macisen85
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 102
Registrert: 13 jan 2011, 11:10
Medlemsnummer: 48956

Re: Hakking og lugging når jeg får turbotrykk.

Legg inn av Macisen85 » 22 jun 2014, 23:37

Bilen går som en klokke ;)

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Mvh Macisen85

Svar