AC problemer og tennplugger spørsmål Saab 9-3 2008 (Hirsch).
Lagt inn: 02 mai 2014, 15:01
Hei,
Bilen er en Saab 9-3 2,0t Biopower 2008 som har godt ca. 75000 km.
Service har lyst en stund og jeg har ikke kvitert den ut enda. Har byttet olje, oljefilter og tennplugger. Har luftfilter og kupefilter liggende som skal byttes. Her om dagen sluttet AC og fungere som den skal. Når jeg starter bilen så starter AC i off mode og vifter osv. i manuell. Trykker AC til On og prøver trykke auto, men det går ikke. Har dette noe med service lampen som har lyst en stund og gjøre? Noen form for service som trengs og gjøres på AC som ikke er en del av service heftet?
Har også Hirsch og har hatt litt problemer med at bilen lugger litt ved gasspådrag (spesielt om bilen er kald og bilen har litt motstand fra en oppoverbakke). Noen dager er det ikke tema overhode. Var en tur på Opel som er den gamle Saab butikken i byen (Moss). De sa at det kanskje var andre tennplugger som skulle sitte der når bilen hadde Hirsch. De undersøkte saken og sa at det var NGK BCP5EVX jeg skulle ha. Originalt sitter det NGK BKR7ESC-11. Noen som kan noe om tennplugger og nye 9-3 som kan bekrefte dette eller har erfaringer og dele om tema?
MVH
Øystein
Bilen er en Saab 9-3 2,0t Biopower 2008 som har godt ca. 75000 km.
Service har lyst en stund og jeg har ikke kvitert den ut enda. Har byttet olje, oljefilter og tennplugger. Har luftfilter og kupefilter liggende som skal byttes. Her om dagen sluttet AC og fungere som den skal. Når jeg starter bilen så starter AC i off mode og vifter osv. i manuell. Trykker AC til On og prøver trykke auto, men det går ikke. Har dette noe med service lampen som har lyst en stund og gjøre? Noen form for service som trengs og gjøres på AC som ikke er en del av service heftet?
Har også Hirsch og har hatt litt problemer med at bilen lugger litt ved gasspådrag (spesielt om bilen er kald og bilen har litt motstand fra en oppoverbakke). Noen dager er det ikke tema overhode. Var en tur på Opel som er den gamle Saab butikken i byen (Moss). De sa at det kanskje var andre tennplugger som skulle sitte der når bilen hadde Hirsch. De undersøkte saken og sa at det var NGK BCP5EVX jeg skulle ha. Originalt sitter det NGK BKR7ESC-11. Noen som kan noe om tennplugger og nye 9-3 som kan bekrefte dette eller har erfaringer og dele om tema?
MVH
Øystein