hva er problemet? bytte startmotor?
og900 starter ikke!
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
og900 starter ikke!
det er en 900i -88. i går merket jeg at tenningslåsen virket litt rar.. jeg måtte vri med makt helt ut til sida, noe som ikke har vært nødvendig tidligere.. men tenningslåsen har virket litt slitt. da jeg skulle starte bilen i dag, startet den ikke, startmotoren starta ikke
men det kom en høy klikkelyd fra motorrommet, jeg vet ikke fra hva. det kunne høres ut som en høy relèlyd kanskje...?
hva er problemet? bytte startmotor?
hva er problemet? bytte startmotor?
Sist redigert av Eirik N396 den 11 jan 2005, 14:18, redigert 1 gang totalt.
- Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
Jeg har ingen spesiell skruerfaring, men jeg skrudde av en starter på en og900i på under halvtimen. Veldig lett å komme til på bilene uten turbomotor.
Tør ikke fortelle hvor lang tid jeg brukte å demontere/montere over på turboen...........
Skifte av starter på og900 uten turbo tar max 1 1/2 time.
VELDIG ENKELT, KAN IKKE GJØRE FEIL
Tør ikke fortelle hvor lang tid jeg brukte å demontere/montere over på turboen...........
Skifte av starter på og900 uten turbo tar max 1 1/2 time.
VELDIG ENKELT, KAN IKKE GJØRE FEIL
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Kommer litt an på hvor starteren sitter da konpetrus. Er den under innsuget går det greit, under eksosmanifold litt trangere ja.
På gamlebilen min skjedde det samme av og til, jeg måtte ha en til å dunke på starteren mens jeg vred om nøkkelen. Så kunne det gå bra i lang tid....pluttselig ikke... På sikt er det greit å bytte hvis det er starteren som kranger
På gamlebilen min skjedde det samme av og til, jeg måtte ha en til å dunke på starteren mens jeg vred om nøkkelen. Så kunne det gå bra i lang tid....pluttselig ikke... På sikt er det greit å bytte hvis det er starteren som kranger
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Starteren sitter vel under innsuget på denne som er så "ny".Kongpetrus skrev:Det kan holde lenge det. Børsten får nytt tak. Starteren ligger litt kronglete til under oljefilteret et sted.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
før du tar ut starten så prøv å ta av det jævla plastdekselet over cluchplata å det surret der... å spruter du crc inn i innslaget til startern å tvangskjør startern med en skrutrekker(legger metallet mellom tilkoblinga av releet å startern.) vis den ikke slår inn etter å ha prøvd dette 2-3 ganger er det bare å kjøpe ny starter....
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
jeg var på huggern i går, og fikk en billig starter. jeg bytta startern, og da var alt i orden!
men det tok litt tid, for jeg hadde litt problemer med verktøy som tok for mye plass, og som ikke helt passa inn... men som dere siere, startern ligger under innsuget ja. og det gikk relativt greit å bytte. takk for hjelpen!
billig??? på huggern så koster jo en starter 400 uansett... vansklelig å få pruta på den siden det er forbruksvare... eller har du noen bra prutetips???eirik(general900) skrev:jeg var på huggern i går, og fikk en billig starter. jeg bytta startern, og da var alt i orden!men det tok litt tid, for jeg hadde litt problemer med verktøy som tok for mye plass, og som ikke helt passa inn... men som dere siere, startern ligger under innsuget ja. og det gikk relativt greit å bytte. takk for hjelpen!
eneste vi stoler på er GUD... resten betaler cash
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
I dag starta ikke bilen. jeg bytta jo starter igår, og da virka den utmerket
har jeg vært så uheldig at jeg har fått med meg en ny starter som er ødelagt?
det som skjer er at når jeg prøver å starte kommer det bare en ganske høy klikkelyd fra startern. ingenting sviver(naturligvis) men jeg prøvde å SLÅ på startern i dag, og da startet den. etter mange klask med ei stor jernstang! kan dette ha med dårlig kontakt i ledningene? eller?
det som skjer er at når jeg prøver å starte kommer det bare en ganske høy klikkelyd fra startern. ingenting sviver(naturligvis) men jeg prøvde å SLÅ på startern i dag, og da startet den. etter mange klask med ei stor jernstang! kan dette ha med dårlig kontakt i ledningene? eller?
- Kongpetrus
- 2.0 bar

- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo

