Side 1 av 1

Luftmengdemåleren etter IC.

Lagt inn: 05 jun 2014, 20:45
av Helge
Ser at svenskene kjører med åpent filter og monterer lmm på trykkrøret etter IC.
Hvorfor? Og hva oppnår de?

Re: Luftmengdemåleren etter IC.

Lagt inn: 05 jun 2014, 20:53
av Neteland
Du kan ha dumpventil uten å få måle feil. Ser selv ikke det store poenget i det.

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Re: Luftmengdemåleren etter IC.

Lagt inn: 06 jun 2014, 01:49
av Paradigm N558
Kan umulig bli helt rett uansett.

Re: Luftmengdemåleren etter IC.

Lagt inn: 06 jun 2014, 08:10
av Ingvar N629
Dette blir aldri riktig, man kan kjøre med åpen dump uten feillampe på denne måten, men det blir aldri korrekt måling pga at måleren monteres i en rørføring som den ikke er kalibrert for (strømningsprofilen gjennom måleren blir ikke lik). Olje fra veivhusventilasjonen og svetting fra turboen gjør dessuten at måleren vil måle mer og mer feil etterhvert som tiden går. Regn med at levetiden blir kort.