Legg inn
av Paradigm N558 » 08 jul 2014, 23:49
Hører du nå at pumpa primer når du vrir om nøkkelen?
Om ikke, sett på multimeter på kontaktene bak, er de to tykke til armaturet, de to andre er til måleren. (I samme plugg)
Kan være kabelbrudd til pumpen, eller relè også. Kan være veeeeldig greit og være to når man gjør den jobben.
Som Tor sier, sjekk kompresjon om dette feiler. kan godt koble av DI, ta ut tennplugger, og stikke en finger neddi og få noen til å vri om nøkkelen. Du kjenner fort forskjellen på et havarert stempel, og et som er i orden, for å si det slik.
Så kan det være en annen feilkilde, og det er selve ECUen. Men dette er ikke så vanlig har jeg forstått.
Finner du ikke ut av det nå, kan det være greit å sette jobben bort til et verksted, før du har kjøpt deler for flerfoldige tusen kroner til, som kanskje ikke utgjør noen forskjell.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero