har en saab 9-3 cab 154 hk.
B204E: 219 N·m (162 lb·ft) @ 3600 rpm 154 hp (115 kW) @ 5500 rpm 9.2:1 0.40 bar (5.8 psi)
står at turboen på bilen skal egentlig ha 0.4 bar. men nå har den 0.7 bar. er dette farlig. klarte å justere den manuelle turbo justeringen med et uhell.?!
Trenger hjelp fort! turbo trykk.
Moderator: Moderatorer
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Trenger hjelp fort! turbo trykk.
Manuell turbojustering? Er litt usikker på hva du mener med det. Wastegate-stag?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: Trenger hjelp fort! turbo trykk.
Det du har gjort er å stramme wastegatestaget og endret GLT.
Jeg vil vel tro at Trionic 5 klarer å kompensere såppas at dersom ladetrykket blir for høyt kutter det bensintilførselen,
men det lureste burde vel være å få GLT tilbake dit det skal være
Jeg vil vel tro at Trionic 5 klarer å kompensere såppas at dersom ladetrykket blir for høyt kutter det bensintilførselen,
men det lureste burde vel være å få GLT tilbake dit det skal være
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Re: Trenger hjelp fort! turbo trykk.
Forrige eier hadde bypassa magnet ventilene å satt inn manuel justerer, hvor mange bars tåler Turboen min?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Trenger hjelp fort! turbo trykk.
DEN skal du bare fjerne, med mindre du er klar over og aksepterer risikoen. Det går jo stort sett bra med en slik beskjeden økning, men helt risikofritt er det ikke.modshot skrev:Forrige eier hadde bypassa magnet ventilene å satt inn manuel justerer, hvor mange bars tåler Turboen min?
Hvis du vil trimme skikkelig, så skal det monteres en magnetventil, samtidig som styreenheten til motor omprogrammeres. Da kan du trimme mer, med full trygghet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan