Powerflex foringer (store på bakstilling)
Moderator: Moderatorer
Powerflex foringer (store på bakstilling)
Hei! I min naivitet trodde jeg at det var relativt enkelt å få presset ut de gamle foringene. Det var det ikke! Jeg har nå "en" powerflex foring og en "vanlig" på bakstillingen. Orker ikke å bytte den siste selv. Derfor lurer jeg på om det er forsvarlig å kjøre med en powerflex foring og en vanlig foring 20 km til verksted?`
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Powerflex foringer (store på bakstilling)
Selvsagt ikke noe problem og kjøre med en original foring..
Men om du har byttet en foring klarer du vel den andre også. Pleier som regel være lettere og bytte nummer 2
Men om du har byttet en foring klarer du vel den andre også. Pleier som regel være lettere og bytte nummer 2
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Re: Powerflex foringer (store på bakstilling)
Flott! Takk for tilbakemelding. Får se om jeg tør prøve meg på den siste. Endte opp med å brenne av gummien
Ble sykt mye gris
Ble sykt mye gris
- Mats Erik Aasegg
- 1.2 bar
- Innlegg: 257
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 007
- Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
- Sted: sprova
Re: Powerflex foringer (store på bakstilling)
Brukt bormaskin når jeg byttet på min.
Mål deg ut sånn ca bredde på foringen, og bruk et bor på 3-5 mm eller noe slikt. Plasserte bor mellom ytre stålhylse på orginalforingen og selve godset i bakstillingen. Da borrer du slik at ytre hylse på foring blir delt og den mister spennet.
Da går resten ganske grei. Bare å slå foringen ut etterpå.
Ble litt sår, type halve diameter av bor i selve godset etterpå. Men det tror jeg går greit allikevel.
Mål deg ut sånn ca bredde på foringen, og bruk et bor på 3-5 mm eller noe slikt. Plasserte bor mellom ytre stålhylse på orginalforingen og selve godset i bakstillingen. Da borrer du slik at ytre hylse på foring blir delt og den mister spennet.
Da går resten ganske grei. Bare å slå foringen ut etterpå.
Ble litt sår, type halve diameter av bor i selve godset etterpå. Men det tror jeg går greit allikevel.
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription