Oljelekkasje veiv
Lagt inn: 24 aug 2014, 16:45
For noen mnd. siden skiftet jeg oljetrykksbryter, pakninger på kjedestrammer og veivtetning med o-ring til oljepumpelokket pga. lekkasjer.
Kontrollerte et par dager senere, og alt unntatt veivtetning eller O-ring var tett. Det lekker altså enda fra veiva et sted, og lager søl og gris bakover. Det blir også borte litt olje med tiden.
Når jeg byttet veivtetningen og o-ringen sjekka jeg alle anleggsflater for skader, og alt så bra ut, så jeg kan ikke skjønne at jeg har gjort noe galt her?
En ting som slo meg, var at jeg kunne ha overtrykk i veivhuset som presset ut oljen. Og ja, jeg har nyeste veivhusvent (alle slanger inkl. enveisventil).
Dette ble byttet i forbindelse med turbohavari for 3 år siden.
Leste på noen andre forum at gåen bremseservo kunne forårsake høyt trykk i veivhuset. Hva har dere å si til det?
Jeg merker ingenting til dårlig eller varierende bremsekraft, og hører heller ingen suselyder.
Bilen går som et skudd og er helt fin ellers, men det er altså veldig irriterende med alt sølet og at jeg må etterfylle olje.
Kontrollerte et par dager senere, og alt unntatt veivtetning eller O-ring var tett. Det lekker altså enda fra veiva et sted, og lager søl og gris bakover. Det blir også borte litt olje med tiden.
Når jeg byttet veivtetningen og o-ringen sjekka jeg alle anleggsflater for skader, og alt så bra ut, så jeg kan ikke skjønne at jeg har gjort noe galt her?
En ting som slo meg, var at jeg kunne ha overtrykk i veivhuset som presset ut oljen. Og ja, jeg har nyeste veivhusvent (alle slanger inkl. enveisventil).
Dette ble byttet i forbindelse med turbohavari for 3 år siden.
Leste på noen andre forum at gåen bremseservo kunne forårsake høyt trykk i veivhuset. Hva har dere å si til det?
Jeg merker ingenting til dårlig eller varierende bremsekraft, og hører heller ingen suselyder.
Bilen går som et skudd og er helt fin ellers, men det er altså veldig irriterende med alt sølet og at jeg må etterfylle olje.