Når jeg kjører over bratte fartshumper med min saab 9-5 kommer det en knirkelyd på høyre framhjul. Noen som har peiling på hva det kan være?
Er det mulig at det er endeleddet på høyre side? I tilfelle kan jeg skifte bare på en side, eller bør jeg skifte begge?
Knirkelyd fremme på høyre side når man kjører over fartshump
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Knirkelyd fremme på høyre side når man kjører over farts
Endeledd pleier vel ikke å knirke så mye?
Holder en knapp på tørre bærearmsforinger. Gi dem en dusj med WD-40 eller lignende.
Holder en knapp på tørre bærearmsforinger. Gi dem en dusj med WD-40 eller lignende.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Takk for tips! Skal teste det 

WD40 er greit for å midlertidig fukte foringene for å sjekke om det er disse. I praksis er det bare en midlertidig fiks ettersom WD40 fordunster forholdsvis raskt.
Etter at jeg byttet til poly-foringer knirker det over hver eneste fartshump. Nesten så jeg vil bytte tilbake til konvensjonelle foringer bare fordi det er irriterende
Etter at jeg byttet til poly-foringer knirker det over hver eneste fartshump. Nesten så jeg vil bytte tilbake til konvensjonelle foringer bare fordi det er irriterende

Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
---
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Husker du å smøre inn foringene med kobberfettet som fulgte med?cozmo skrev:WD40 er greit for å midlertidig fukte foringene for å sjekke om det er disse. I praksis er det bare en midlertidig fiks ettersom WD40 fordunster forholdsvis raskt.
Har kjørt med powerflex i et par år nå, og de har aldri gitt en eneste lyd fra seg.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
Ja, smurte de inn med alt fettet som fulgte med... Desverre lest om mange som får knirk med poly...
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
---
---