Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Jeg så nettopp at grøftelyset på høyre side har fått en skikkelig steinsprut så det er et lite hull i den, med sprekker ut til sidene. Vil dette kvalifisere til en 1er-feil eller 2er-feil på EU-kontroll?
Det er jo ikke vits å dra på eu hvis jeg vet det er en 2er og må tilbake...
Noen som vet?
EDIT: Har fått kyndig tips om at det skal være 1er.
Det er jo ikke vits å dra på eu hvis jeg vet det er en 2er og må tilbake...
Noen som vet?
EDIT: Har fått kyndig tips om at det skal være 1er.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Christian N2791
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 71
- Registrert: 21 jul 2013, 23:41
- Medlemsnummer: 2791
- Navn: Christian Aakre
- Bil: M02 9-5 Aero
- Sted: Sprova - Nord-Trøndelag
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
- M02 9-5 Aero Estate - Steg 3 - Maptun
- Jeep Commander Overland
- Bmw e30 facelift
- Jeep Commander Overland
- Bmw e30 facelift
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
9-3'en min ble godkjent med totalt fraværende glass på det ene grøftelyset.....
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Alle påmonterte lys skal fungere og være fysisk hele, så dette er i så fall slurv av de som utførte kontrollen.cozmo skrev:9-3'en min ble godkjent med totalt fraværende glass på det ene grøftelyset.....
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Ja, ikke overrasket. Bilen ble også godkjent uten at abs virket. Tvilsomme greier.
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Neida. Se 4.10 - "Ekstra hjelpelys - defekt glass". Det er en 1-erfeil.EdHunter N815 skrev:Alle påmonterte lys skal fungere og være fysisk hele, så dette er i så fall slurv av de som utførte kontrollen.cozmo skrev:9-3'en min ble godkjent med totalt fraværende glass på det ene grøftelyset.....
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Jeg hadde min gamle 9-5 på PKK 4 ganger med sprekk i det ene grøftelyset og knust glass i det andre.
Fikk ener-feil hver gang.
Fikk ener-feil hver gang.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Stemmer at det er 1-er, men det skrev jeg da heller ikke noe om? Forstod det slik på cozmo at den gikk gjennom uten at feilen ble påpekt i det hele tatt, men mulig jeg misforstod.TiaZzz skrev:Neida. Se 4.10 - "Ekstra hjelpelys - defekt glass". Det er en 1-erfeil.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Diskusjonen er vel over i flisespikking, men cozmo sa "godkjent" og 1-erfeil betyr at de skal utbedres, men bilen godkjennes. 2-er- og 3-erfeil gir jo som kjent ikke godkjenning. Har derimot firmaet ikke gitt 1-erfeil heller så er det helt klart slurv.
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Det ble 1er på grøftelyset, og 2er på vandring på håndbrekk, dårlig hjullager og rust på bremserør. Alle 2er-feilene er utbedret, og jeg er klar for godkjenning igjen. Jeg lurte da på om man må på samme verksted for å ta etterkontrollen eller om det kan gjøres hvor som helst? Det stedet jeg tok kontrollen ligger et stykke unna.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
Re: Knust/sprekt grøftelys på EU-kontroll: 1er el 2er?
Ta med deg mangellappen til hvilket som helst verksted så blir den nok godkjent