Styresnekkelekkasje OG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
_marius
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 538
Registrert: 22 mar 2012, 21:34
Medlemsnummer: N2526
Navn: Marius Flatby
Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
Sted: Oslo

Styresnekkelekkasje OG900

Legg inn av _marius » 23 sep 2014, 23:03

Lekker servoolje som juling fra styresnekka venstre side. Lurer på om det er bryet verdt å skulle restaurere denne eller om det like greit å skaffe en ferdig overhalt. Noen som har erfaringer på noen av alternativene? Ser noen amerikanske steder som selger overhalt- de vil gjerne ha core tilbakesendt. Kanskje man kan slippe det- like billig å betale et gebyr som å sende den gamle tilbake.
Tenker å skifte servoslanger og evt servopumpe i samme slengen. Samt motorfester og et lite "støtteløft" på motoren så jeg får byttet veivakselsensoren som også er kaputt.
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Styresnekkelekkasje OG900

Legg inn av Ingvar N629 » 24 sep 2014, 06:35

Det er en grei sak å overhale, pfs har overhalingssett. Så lenge godset er helt, da. Var vel noen versjoner som fikk slitespor i aluminiumen, mens det var brukt stål i andre om jeg husker rett.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar