Trykk-/vakumlanger i motorrom?
Lagt inn: 27 sep 2014, 22:53
Hepp!
Har laget meg stuss for å trykkteste hele innsuget og i den forbindelse så oppdaget jeg lekkasje i en eller annen slange koblet til magnetventilen på torpedoveggen. Siden jeg må dra nye slanger, og flere av dem viser tegn på aldring, så tenkte jeg å bytte en god del. Spørsmålet er da: Hvilke dimensjoner trenger jeg? Fra http://www.mgmotor.no/mekketips-9-5/falskluft.aspx ser jeg at slangen til dumpventilen er 4mm. Jeg har noe 6mm liggende; trenger jeg 3 og/eller 5mm også?
Vil EVAP-ventilene bli trykktestet ved denne testen? Hva er i så fall rørdimensjonene her? Tenkte å bestille enveisventiler i alu fra eBay, samt nye T-ledd og denslags siden Ingvar skriver de ofte ryker.
Til sist: Er det noen vits i å bruke armerte slanger for noe av dette? Det som selges som vakumslanger er ikke armert.
Har laget meg stuss for å trykkteste hele innsuget og i den forbindelse så oppdaget jeg lekkasje i en eller annen slange koblet til magnetventilen på torpedoveggen. Siden jeg må dra nye slanger, og flere av dem viser tegn på aldring, så tenkte jeg å bytte en god del. Spørsmålet er da: Hvilke dimensjoner trenger jeg? Fra http://www.mgmotor.no/mekketips-9-5/falskluft.aspx ser jeg at slangen til dumpventilen er 4mm. Jeg har noe 6mm liggende; trenger jeg 3 og/eller 5mm også?
Vil EVAP-ventilene bli trykktestet ved denne testen? Hva er i så fall rørdimensjonene her? Tenkte å bestille enveisventiler i alu fra eBay, samt nye T-ledd og denslags siden Ingvar skriver de ofte ryker.
Til sist: Er det noen vits i å bruke armerte slanger for noe av dette? Det som selges som vakumslanger er ikke armert.