Side 1 av 1

-97 9000 vanskelig å få i revers

Lagt inn: 02 nov 2014, 21:32
av willik
har en -97 9000 cse som er blitt litt vrien å få i revers. Jeg leser på nettet at 9000 girkassen tenderer til å få problemer med synkroniseringen av reversen. Jeg lurer på hvordan dette vil merkes? Spraking når man prøver å sette den i revers eller som om revers-sperren på girspaken ikke åpner for å sette den i gir? Det siste er fra bilen min og jeg lurer på om det er sperra som ikke åpner opp. Et tips her vil bli tatt godt imot.

Re: -97 9000 vanskelig å få i revers

Lagt inn: 03 nov 2014, 02:20
av Tor N12
Du får starte med å sjekke om giroverføringa er rett justert ;)

Re: -97 9000 vanskelig å få i revers

Lagt inn: 03 nov 2014, 02:41
av Paradigm N558
Automat eller Manuell?
Antar sistnevnte, mener på at noen har nevnt at det kan være en lur ide og ta turen innom tredjegiret før du setter den i revers, "noe" skjer da som skal gjøre det lettere å få den i revers :p

Re: -97 9000 vanskelig å få i revers

Lagt inn: 07 nov 2014, 23:59
av Gunnar N326
Gummikoblingen som demper vibrasjoner mellom motor og girspak kan ryke. Får først problem med enten 1. og 2. eller 5. og revers. Husker ikke.. Enkel sak å sjekke. Byttet på en av mine 9000'er.

Re: -97 9000 vanskelig å få i revers

Lagt inn: 19 nov 2014, 22:59
av PerH N1870
Har ikke opplevd at 9000 er vanskelig å få i revers.
Justering som Tor beskriver er første ting du bør sjekke.
Du akn også vippe opp gummimasnjetten ved gearspaken og se om du går klar av reverslåsen.

Re: -97 9000 vanskelig å få i revers

Lagt inn: 19 nov 2014, 23:08
av henrik
Dersom vulkaniseringen går så ville den nok blitt hard å få i 5 gir også. Dessutn var 97 modellen velsignet med en utbedret utgave som er mye mindre utsatt enn feks 94 modellen. Prøv justeringen først du