Side 1 av 1

Innkjøring ny motor

Lagt inn: 26 nov 2014, 23:36
av _marius
På'n igjen..
Sist jeg kjørte inn motor var den overhalt av meg sjøl.(kjørte da inn slik etter tips fra Ingvar: varm motor, noen drag opp mot 3000 omdr deretter oljeskift etter 100km. Så ny olje etter 1000km, så normalintervall. Fungerte supert, bruker idag etter 25000 km knapt olje. Mindre enn en dl pr 1000 km tross smidde stempler og endel småkjøring)

Nå gjelder det en "eskeny" fra Neobros-(den er produsert i 2008 ser jg) er det slik å forstå at denne sannligvis er benkekjørt ved produksjon?
Hva vil det isåfall bety for innkjøring? Litt som å kjøpe ny bil? Pent og rolig første 2-3000 -aktig?

I denne er det også overhalt autlatkasse. Hva tror dere om oljeskift på denne? Sikkert lurt å skifte før 50000km. Men flushe den? Eller bare tømme ut det som kommer og etterfylle etter noen 1000 km?

Et siste spørsmål sånn i farta.. på blokka sitter det to styringer for mellomakselbraketten, rett til høyre for oljeavskiller veivhusvent. Prøver overføre disse til annen blokk. De sitter bom- er det noen tips for å få de ut, evt noe som passer bra istedet på nyblokken?

Re: Innkjøring ny motor

Lagt inn: 27 nov 2014, 22:55
av little_e
Tjah. Jeg hørte et innkjøringstips som jeg praktiserte selv både på min 2.3-motor i Saaben og 2.2 20v-motor i Audien, og ingen av motorene har tatt noen skade av dette:
Give the bugger what's coming to it :p

Re: Innkjøring ny motor

Lagt inn: 28 nov 2014, 00:00
av Ingvar N629
Hvis ringene allerede har fått kjørt seg litt, så kjør de første 100 mil uten å seigdra motoren, la den løpe lett så sliter lagrene seg fint til.