Redusert turbotrykk?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Saabturbo92
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 36
Registrert: 26 jan 2014, 21:50
Navn: Henrik
Bil: Saab 900 turbo, 1995
Sted: Tromsø

Redusert turbotrykk?

Legg inn av Saabturbo92 » 16 feb 2015, 20:11

Hva kan gi redusert turbotrykl???

Saab 900 1995 2.0 turbo original.
Her skal turbo ladde toppen 0.8 , men testet og målte kun til 0.4 ca, hvorfor?

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Redusert turbotrykk?

Legg inn av Tor N12 » 18 feb 2015, 00:24

Kan jo være flere grunner men de aller vanligste er enten at magnetventilen har røket slik at bilen går på grunnladetrykk (GLT) eller at wg-staget har hoppet av.
Sjekk også sikringen til magnetventilen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Redusert turbotrykk?

Legg inn av Ingvar N629 » 18 feb 2015, 07:41

Hvis magnetventilen er gåen, mål også drivsteget på boksen før du monterer en ny.
http://mgmotor.no/mekketips-9-3-02/maal ... vsteg.aspx
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar