Ooops, haster!
Løpehjulet øverst til venstre. En kon skive ligger mot bolten på den ene siden.
Ligger den flate skiven på innsiden eller mot den kone skive mot bolten?
(Den falt ned før jeg så det, typisk....)
Gjelder 9-3, 150 Hk 1999 modell.
Flat skive, hvilken side av løpehjul til multiremmen?
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Flat skive, hvilken side av løpehjul til multiremmen?
Resonnerte meg frem til at den kone skiven ikke lå an mot den roterende delen av løpehjulet, men inn mot motoren var det en helt flat anleggsføate som den flate skiven forhindrer direkte kontakt. Tror det må være slik, ja. Skal sjekke en delekatalog på CD.
Sist redigert av redturbo den 07 apr 2015, 17:11, redigert 1 gang totalt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Flat skive, hvilken side av løpehjul til multiremmen?
Flat skive skal inn mot motoren.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan