Side 1 av 1

ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 19 mai 2015, 12:13
av TurboTrykk
Har en -97 2.3ltt motor jeg tenkte sette over i min 2.0t. står hjerne fra Bergen bilelektronikk i den nå. Har fått tak i en speedparts steg1 ecu fra sverige, uten VSS.

Må flytte over ledningsnettet fra 2 literen, men lurer på om speedpartshjernen er plug&play eller om dette må programeres inn på noe vis?

Lurer også på hva som er gøyest å bruke, girkasse fra 2 literen på 2.3 motor, eller girkassen som hører til 2.3?

Re: ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 19 mai 2015, 15:03
av Atzz
Hjerne uten VSS skal være plug and play :)

Re: ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 19 mai 2015, 16:40
av henrik
2 liter kassen er litt kortere. Jeg foretrekkern den. Smak og behag

Re: ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 29 mai 2015, 14:20
av TurboTrykk
Hvordan blir det om jeg kobler til ECU til 2.3 på en 2l motor og prøver starte bare for å se om den har VSS eller ikke?
Står NO VSS på boksen, men greit å være sikker før man heiser ut motor og styrer på. Trenger ikkje kjøre, starter den så starter den.

Re: ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 30 mai 2015, 15:56
av odin1899
Jeg har prøvekjørt en 9000 med 2,0 i motor (hvor eier hadde mistet alle fjernkontrol til original ECU med VSS) med en 2,3 LPT ECU uten VSS. Fungerte greit nok de få kilometer jeg prøvde det.

Re: ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 30 mai 2015, 20:42
av TurboTrykk
Takker, då gir eg det ett forsøk, trenger bare sjå at den fyrer :) :)

Re: ECU spørsmål saab 9000t 1997

Lagt inn: 08 jun 2015, 21:27
av TurboTrykk
Funket som bare det :) Nå er det bare å jakte på synderen som gjør at abs lyset mitt lyser, så er man klar for etterkontroll :)