Oppgradering (bilder)
Lagt inn: 30 jan 2005, 11:21
Hei alle sammen,
Julaften kom sent, men godt:
Fredag og lørdag ble min kjære bil tatt godt hånd om av gutta på Speedparts. Det var egentlig i ens ærend for å få lagt film på rutene jeg dro nedover. Det ble SunGuard PerformX 50 på framrutene og 35 rundt resten. (http://www.solfilmsgruppen.se).
Beleilig nok fikk jeg ei sprekk i frontruta mi. En stor takk til Bent som fikk tak i den eneste frontruta i landet med soting i toppen, det ble prikken på i'en .
Men det var ikke bare rutene som fikk kosmetiske oppgraderinger. Jeg hadde en demper som var helt gåen. Bestemte meg for å skifte alle demperne da bilen har rullet 103K km. Skulle egentlig ha Bilstein sport og bevare mine org. fjærer. Fristelen ble derimot for stor, og det ble Bilstein sprint og (progressive) fjærer fra H&R som senker 30mm i forhold til org. Jeg hadde sport chassi fra før så senkingen tilsvarte ca 15mm på min bil. (Sport chassi skal egentlig senke 10mm fra org. etter det jeg har forstått). Var litt redd for at denne senkingen ville bli for mye, det skal jo gå an å bruke bilen på vinteren også. Ærlig talt tror jeg ikke dette vil være noe problem, selv om jeg bor i et "snøhøl"
I tillegg var bremseskivene mine aldri skiftet, og de var mer en vel slitt. Speedparts' "SPORTBROMSKIT för gatkörning" ble løsningen. På service tidligere i uken skulle DinBil ha 3700 spenn for ferdig monterte skiver+klosser, framme. Så valget var ganske enkelt. Som ikke dette var nok måtte jeg ha nye sommerdekk-> FirstStop 225/45/17W. Tidligere i høst ble Powerflex foringer montert, så nå skulle understellet være bra for en stund framover.
Vinterføre på vei hjemmover til Trønderlag var litt nedtur da, men på bar asfalt fikk jeg følingen av hvilken oppgradering dette egentlig er: NYDELIG
En annen nedtur var litt nord for Gardemoen, i enden av en av disse trefelts rettstrekkene. Ironisk nok, akkurat da jeg på tlf overbeviste kona, som syntes det var brukt "nok pæng på den derre bila" at vedlikehold koster, blinket det i en hælv*?#s fotoboks . Nåla viste 100, det er vel 80 sone akkurat der, er det ikke???
Her er et før og etter bilde:
Tilslutt var Ole så snill å fjernet pling-pling'en som driver meg til vanvidd hver gang jeg starter. ->Ikke nå lenger
Takk til Tomas som spanderte wienerbrød og kokte kaffe på fredagen .
Interessert i å høre andres meninger/erfaringer med bilstein "sport" og "sprint"
Selv med disse oppgraderingene er motoren like fordømt orginal, gjett hva det skal spares til nå da?
Hilsen en som er meget godt fornøyd
Julaften kom sent, men godt:
Fredag og lørdag ble min kjære bil tatt godt hånd om av gutta på Speedparts. Det var egentlig i ens ærend for å få lagt film på rutene jeg dro nedover. Det ble SunGuard PerformX 50 på framrutene og 35 rundt resten. (http://www.solfilmsgruppen.se).
Beleilig nok fikk jeg ei sprekk i frontruta mi. En stor takk til Bent som fikk tak i den eneste frontruta i landet med soting i toppen, det ble prikken på i'en .
Men det var ikke bare rutene som fikk kosmetiske oppgraderinger. Jeg hadde en demper som var helt gåen. Bestemte meg for å skifte alle demperne da bilen har rullet 103K km. Skulle egentlig ha Bilstein sport og bevare mine org. fjærer. Fristelen ble derimot for stor, og det ble Bilstein sprint og (progressive) fjærer fra H&R som senker 30mm i forhold til org. Jeg hadde sport chassi fra før så senkingen tilsvarte ca 15mm på min bil. (Sport chassi skal egentlig senke 10mm fra org. etter det jeg har forstått). Var litt redd for at denne senkingen ville bli for mye, det skal jo gå an å bruke bilen på vinteren også. Ærlig talt tror jeg ikke dette vil være noe problem, selv om jeg bor i et "snøhøl"
I tillegg var bremseskivene mine aldri skiftet, og de var mer en vel slitt. Speedparts' "SPORTBROMSKIT för gatkörning" ble løsningen. På service tidligere i uken skulle DinBil ha 3700 spenn for ferdig monterte skiver+klosser, framme. Så valget var ganske enkelt. Som ikke dette var nok måtte jeg ha nye sommerdekk-> FirstStop 225/45/17W. Tidligere i høst ble Powerflex foringer montert, så nå skulle understellet være bra for en stund framover.
Vinterføre på vei hjemmover til Trønderlag var litt nedtur da, men på bar asfalt fikk jeg følingen av hvilken oppgradering dette egentlig er: NYDELIG
En annen nedtur var litt nord for Gardemoen, i enden av en av disse trefelts rettstrekkene. Ironisk nok, akkurat da jeg på tlf overbeviste kona, som syntes det var brukt "nok pæng på den derre bila" at vedlikehold koster, blinket det i en hælv*?#s fotoboks . Nåla viste 100, det er vel 80 sone akkurat der, er det ikke???
Her er et før og etter bilde:
Tilslutt var Ole så snill å fjernet pling-pling'en som driver meg til vanvidd hver gang jeg starter. ->Ikke nå lenger
Takk til Tomas som spanderte wienerbrød og kokte kaffe på fredagen .
Interessert i å høre andres meninger/erfaringer med bilstein "sport" og "sprint"
Selv med disse oppgraderingene er motoren like fordømt orginal, gjett hva det skal spares til nå da?
Hilsen en som er meget godt fornøyd