LØST! Kraftreduksjon, mister "boost power".
Lagt inn: 31 jul 2015, 21:54
Hei.
Etter mange timer med skruing fikk jeg skilter på min nyinnkjøpte 9-3 2,0t ecopower 2002.
Først fikk jeg feilkode p1110. Der var det bare en slange som datt av magnetventil 605. Så at slangene var i dårlig befattning og byttet alle 8mm/4mm vakumslangene. slettet feilkoden og har ikke fått noen feilkoder siden.
Så kommer vi til kraftreduksjonen jeg opplever:
1: Starter bilen, kjører den opp i temp. før jeg gir på maks. 2 gir fra 40kmt så drar den som fff, hvor jeg drar turtallet over 4000rpm, map topper på ca 185-195 kPa.
2: girer opp, 3 gir, drar bra, så intreffer kraftreduksjonen som regel ved ca3500 rpm noen ganger 4000 rpm map topper på 185-195 kPa (vanskelig å få en bedre avlesning fra obdII live data)
3: etter punkt 2 topper map på 130-140 kPa (husker ikke akkurat hva det var på, men iallefall redusert) Detter gjelder i 2 gir også. Har ikke fulgt med på live data i 1,4,5 gir. regner med det er det samme for disse.
etter at jeg opplever kraftreduksjonen i 3 gir så slutter motoren å dra. den er daffffff. Det er ikke før jeg skrur av tenningen, starter igjen kraften er tilbake, inntil jeg utfører punkt 2. Har ikke testet dette i høyere gir.
Har skjekket rør, ser ok ut. evap, ok (mgmotor), magnetventil 605 målt til 38,5 ohm.
tips? holder fortsatt på å bli kjent med bilen, dokumentasjon og regulering. litt mer jobb enn ng 900 2,3i.
Etter mange timer med skruing fikk jeg skilter på min nyinnkjøpte 9-3 2,0t ecopower 2002.
Først fikk jeg feilkode p1110. Der var det bare en slange som datt av magnetventil 605. Så at slangene var i dårlig befattning og byttet alle 8mm/4mm vakumslangene. slettet feilkoden og har ikke fått noen feilkoder siden.
Så kommer vi til kraftreduksjonen jeg opplever:
1: Starter bilen, kjører den opp i temp. før jeg gir på maks. 2 gir fra 40kmt så drar den som fff, hvor jeg drar turtallet over 4000rpm, map topper på ca 185-195 kPa.
2: girer opp, 3 gir, drar bra, så intreffer kraftreduksjonen som regel ved ca3500 rpm noen ganger 4000 rpm map topper på 185-195 kPa (vanskelig å få en bedre avlesning fra obdII live data)
3: etter punkt 2 topper map på 130-140 kPa (husker ikke akkurat hva det var på, men iallefall redusert) Detter gjelder i 2 gir også. Har ikke fulgt med på live data i 1,4,5 gir. regner med det er det samme for disse.
etter at jeg opplever kraftreduksjonen i 3 gir så slutter motoren å dra. den er daffffff. Det er ikke før jeg skrur av tenningen, starter igjen kraften er tilbake, inntil jeg utfører punkt 2. Har ikke testet dette i høyere gir.
Har skjekket rør, ser ok ut. evap, ok (mgmotor), magnetventil 605 målt til 38,5 ohm.
tips? holder fortsatt på å bli kjent med bilen, dokumentasjon og regulering. litt mer jobb enn ng 900 2,3i.