Kjøpe en brukt saab 9-3 2.0t bensin manuell til en grei pris. Alt så greit ut til jeg senere oppdaget olje på garasjegulvet...
Ser ut som oljen kommer fra dårlig lagt pakningssilikon mellom motor og girkassen, antagelig etter forrige eiers clutch bytte.
Har hørt man må ut med girkassa og mye annet for å få fikset problemet, noen som har erfaring med lignende tidligere og vet hvor lang tid en slik jobb vil ta? Har en far med relativt mye erfaring fra saab 9000 og 96, så håper det hjelper.
Evt. Hvor mye ett saab verksted i sverige ca vil ta for jobben?
Emnet er kanskje dårlig utfylt, men som du kanskje klarer å lese har jeg ikke mye peiling, all hjelp er derfor satt stor pris på!
Pakningsbytte motor-girkasse
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Pakningsbytte motor-girkasse
Det er ikke pakning mellom motor og girkasse. Clutchen er tørr.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Pakningsbytte motor-girkasse
Er det motorolje kan det være bakre veivtetning som lekker.
Er det girolje, tetningsring på inngående aksel på kassa.
Er det bremsevæske, slavesylinder.
Er det girolje, tetningsring på inngående aksel på kassa.
Er det bremsevæske, slavesylinder.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.