Side 1 av 1

Innerskjermer og900 (rusthull)

Lagt inn: 18 aug 2015, 14:52
av _marius
I ferd med å renovere styresnekke til en og900 og skifte veivakselsensor. Skulle bare grave litt med skrutrekker i skjermene da tilgangen var god og lagde disse fine hullene:

Bilde
Venstre skjerm

Bilde
Høyre skjerm

Bilen hadde sikkert av vettug person blitt til delebil men er nå litt mindre vettug.
Går det å sveise inn en Veng-del? Regner med Pkk slår hardt ned på denne i okotober da den skal inn.
(Den er veldig fin i kanaler og resten av underredet, bare disse klassiske innerskjermene)

Re: Innerskjermer og900 (rusthull)

Lagt inn: 18 aug 2015, 16:40
av Ingvar N629
Hvis det bare er de hullene der, så må vel den billigste og like enkle løsningen være å skjære til noe av en platebit? Disse veng-delene har visst også bare sånn passe passord. Men finn ut hvor mye som er råttent først, så får du vurdere hva du trenger.

Re: Innerskjermer og900 (rusthull)

Lagt inn: 18 aug 2015, 20:20
av Atzz
Har samme greia på en av mine, har ikke fått sett noe særlig på det, men har også hull i platen som ligger i bunnen.

Bortsett fra det så ser bilen rimelig fin ut. :D

Re: Innerskjermer og900 (rusthull)

Lagt inn: 18 aug 2015, 21:27
av _marius
Så bra..Da er det vel bare å kappe ut et høvelig stykke for så å sveise i veg.

Mer deprimerende er det at et av rørene oppå styresnekka brakk ved demontering. Tipper de ikke er så enkle å få tak i...
Mulig det enkleste er å få en overhalt snekke fra US. (LEkkasjen min kom fra begge ender av snekka, ikke fra pinjongen som Ingvar har skrevet FAQ om)

Re: Innerskjermer og900 (rusthull)

Lagt inn: 19 aug 2015, 06:32
av Ingvar N629
_marius skrev:Så bra..Da er det vel bare å kappe ut et høvelig stykke for så å sveise i veg.

Mer deprimerende er det at et av rørene oppå styresnekka brakk ved demontering. Tipper de ikke er så enkle å få tak i...
Mulig det enkleste er å få en overhalt snekke fra US. (LEkkasjen min kom fra begge ender av snekka, ikke fra pinjongen som Ingvar har skrevet FAQ om)
Da lekker simringene mellom selve tannstang og hylse. Særlig den i midten kan være litt kinkig. En grei sak å overhale disse egentlig, men det krever at man er vant til å finne løsninger underveis og kan lage seg et verktøy eller to. Mye jobb og mye pirk. Og er man uheldig, så er selve godset så slitent at det er bare å glemme å få det tett uansett.

Når jeg ser hvor billig det er med overhalte, så tenker jeg at jeg tror jeg har overhalt en slik for siste gang.