Har en 1999 9-3 2,0T med Maptun steg 3.
Den har begynt å kutte ved 2000 o/min, og det er ikke mulig å lure den over 2000.
Fikk noen forvarsler på at noe var galt med litt hakking, men nå er det helt konsekvent.
Går jevnt og fint ellers uten fusking, men kutter ved 2000.
Ingen motorlampe, pluggene har gått 60.000, bensinfilter ukjent, har hatt på kondensfjerner.
Noen tips?
/Petter
Problem løst: 99' 9-3T som kutter ved 1800 rpm
Moderator: Moderatorer
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Problem løst: 99' 9-3T som kutter ved 1800 rpm
Sist redigert av Petter_N261 den 25 mar 2016, 14:02, redigert 1 gang totalt.
Petter
N261
2001 9-5 2.0T
N261
2001 9-5 2.0T
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Re: 99' 9-3T som kutter
Har byttet plugger, men ingen bedring.
Kan det være tennkassetten selv om motorlampa ikke lyser?
Kan det være tennkassetten selv om motorlampa ikke lyser?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 99' 9-3T som kutter
Bytt bensinfilter og sjekk falskluft. Billig start. Når du har ordnet dette, så nullstill adapsjonene ved å ta strømmen en liten stund.
Har du mulighet til å få koblet på en Tech 2, så sjekk total bensinkorreksjon og adapsjonsverdier, FØR du kutter strømmen.
Har du mulighet til å få koblet på en Tech 2, så sjekk total bensinkorreksjon og adapsjonsverdier, FØR du kutter strømmen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Petter_N261
- 0.7 bar
- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Re: Problem løst: 99' 9-3T som kutter ved 1800 rpm
Det var turtallsensoren (veivakselsensor) som var gåen. Litt plundrete å få ut den gamle, men lett å montere ny 

Petter
N261
2001 9-5 2.0T
N261
2001 9-5 2.0T