Legg inn
av Kato » 28 des 2015, 17:27
Hei.
Siden du mener bilen går som den skal, og siden ikke feilkoder for mistenning etc. settes opp, er det vel mest sannsynlig at feilen ligger i ledningen mellom spolen og CDM, siden det er denne som fører ioniseringssignalet/-strømmen som feilkoden indikerer feil med - eller selve enheten.
Denne ledningen går fra pinne #4 (GY ledning) på spolen til pinne #16 på CDM, og bør være <1 ohm fra plugg til plugg. Dette ser ut til å være en skjermet kabel, så her skal det være god forbindelse fra skjermen til jord (chassis), ellers kan det induseres støysignaler inn -/ut på/fra denne ledningen.
Andre ledninger i pluggen til spolen er: Pinne #1 (RD), B+, til hovedrelé R4, sokkel #87, i liten elsentral (727) i motorrommet. Pinne #2 (BK), jord/chassis og pinne #3, (OG/WH), triggerspenning fra Trionic, men går også til pinne #9 på CDM. Disse tre siste ledningene bør også måles til <1 ohm, men burde være OK siden du ikke merker noe på bilen ellers.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.