Bilen, MY05 9-5 startet i forrige uke med å ikke slå inn starteren av og til. Virket som problemet dukket opp mest på varm motor i begynnelsen.
Vrir om nøkkelen til start, enten så skjer ingen ting, eller så blir hele dashbordet og lysene dempet når nøkkelen holdes inne.
Virker å komme helt tilfeldig.
De siste dagen har bilen startet på 5-25 forsøk og spenningen stiger litt for hver gang!

Feilsøkte girvelger ved å ohme mellom pinnene (11-15) om jeg husker riktig. Girindikator viser korrekt måling i hht Wis. Også via Tech 2 virker girindikator å være inntakt. Strømtjuv er forsøkt.
Kjente så på starteren og kjente skruen til B+ var løs/knekt innvendig. Veldig fornøyd kjøpte jeg da en ny brukt starter siden jeg var ganske sikker jeg hadde funnet feilen.
Ny starter montert, men akkurat samme feilen. Selv om denne er fast i skruen, roterer raskere enn den gamle når den første slår inn.
Batteriet er stått på lading flere ganger, er AGM fra Biltema. Det er også forsøkt å byttelåne batteri med en annen bil uten endring.
Er det noen som kan bistå en litt sliten hobbymekaniker med å få fyr på godbilen?