Side 1 av 1

SAAB B235 i mazda b2000 trionic bytte

Lagt inn: 09 mar 2016, 17:59
av stianj
hei, jeg har prøvd å sette en 2,3 liter fra en 1998 model saab 9-5 i en BMW. dette ble ikke så velykket da trionic 7 ble litt for komplisert for meg. så jeg har vraket bmwen å tok vare på motor girkasse å det meste av ledningsnett. så jeg har nå tenkt å prøve på nytt med en mazda b2000. men jeg tenkte å prøve meg på trionic 5 i stede.

det jeg da lurer på er hva er det som skal til for at motoren skal fungere med trionic 5? hvilke følere må byttes å hva kan jeg fortsatt bruke? og ikke minst hvor vanskelig er det å bruke trionic 5 i en annen bil? er det mulig å programere bort eventuelle startsperrer om det er noen?

mulig noen har spurt om noe lignende en gang før, men jeg fant ikke noe som lignet på det jeg lurer på.

Re: SAAB B235 i mazda b2000 trionic bytte

Lagt inn: 09 mar 2016, 18:51
av Ingvar N629
T5 er lett å bruke i annen bil, men du kan ikke uten videre montere T5 på den motoren... Da må du enten sveise om manifolden eller bytte topp og manifold for å kunne bruke spjeldhuset fra T5 motor. Evt kan du sette T7 spjeldhus i limp home og bruke det, hvis du lurer dit TPS og tomgangsmotoren på et vis. Kanskje montere tomgangsmotoren mot stussen på spjeldhuset som vanligvis brukes til EVAP-slangen? All sensorikk må flyttes over, men det bør ikke være noe problem.

Re: SAAB B235 i mazda b2000 trionic bytte

Lagt inn: 09 mar 2016, 20:28
av stianj
planen er å kjøpe en hel 900 å flytte over alt i fra, det å sveise om innsug skal nok gå greit. men hvordan er det med startsperrer da? er det bare å flytte over selve motorstyringen eller må jeg ha med noe mer fra bilen ?

Re: SAAB B235 i mazda b2000 trionic bytte

Lagt inn: 09 mar 2016, 22:17
av Ingvar N629
Startsperre på T5 finnes ikke på alle, der det finnes er det lett å programmere bort.

Re: SAAB B235 i mazda b2000 trionic bytte

Lagt inn: 10 mar 2016, 20:18
av stianj
da er det ingen tvil, da er det bare å dra til svergie å handle en 900 :)