Irriterende hakking ved gasspådrag Saab 95 2,3t
Lagt inn: 23 mai 2016, 23:13
Hei!
Har Saab 9-5 Combi 2.3t 04 210000 km som jeg ikke blir klok på.
Motor er etter sigende nylig overhalt (201000 km) fra topplokk og ned.
Ved gasspådrag har den vist tendenser til"rykninger"uten at motorlampe har indikert,turbotrykket er tilsynelatende greit,har sjekket feil koder med OBD ingen feilkoder finnes.
Har byttet:
Olje,oljefilter,Bensinfilter;luftfilter,tennkassett(orginal),prøvde vekselvis bytte NGK BCPR6ES II og BCPR7ES II plugger( ingen forandring)nye 4mm silikonslanger fra avlastnigsventil og bak til magnetventilen på torpedo veggen,har også byttet de resterende 3 som går utfra magnetventilen til > innsug og bensinregulatorn,innsug,spjellhus,ny fremre magnetventil,Ny fabrikkoverhalt orginalturbo,testet avlastningsventil OK!,testet bakre magenventil/regulator OK,pustet og blåst i rør med avlastningventiler som tilsynelatende fungerer den veien de skal,demontert luftmengdemåler/rengjort,sjekket klemma rundt turboen OK,rengjort spjellhus,ny pakning insugrør/Av rør
Det hører med til historien at turboen havarerte ved 206000 km og derfor byttet til ny.
Rengjorde da alle slanger >intercooler> innsugsrør osv
Jeg har også fått et annet problem etter nye deler har blitt byttet:
Ved>tomgang indikerer turbonåla ved å bevege seg 2cm på gulskalaen og markere trykk til turbo allerede ved start av bilen
Nåla legger seg ikke helt ned, før jeg slakker av på gassen etter pådrag?
Vil det være en ide å prøve bytte bensinpumpen?
Er det noen som har forslag til videre feilsøking?
Har Saab 9-5 Combi 2.3t 04 210000 km som jeg ikke blir klok på.
Motor er etter sigende nylig overhalt (201000 km) fra topplokk og ned.
Ved gasspådrag har den vist tendenser til"rykninger"uten at motorlampe har indikert,turbotrykket er tilsynelatende greit,har sjekket feil koder med OBD ingen feilkoder finnes.
Har byttet:
Olje,oljefilter,Bensinfilter;luftfilter,tennkassett(orginal),prøvde vekselvis bytte NGK BCPR6ES II og BCPR7ES II plugger( ingen forandring)nye 4mm silikonslanger fra avlastnigsventil og bak til magnetventilen på torpedo veggen,har også byttet de resterende 3 som går utfra magnetventilen til > innsug og bensinregulatorn,innsug,spjellhus,ny fremre magnetventil,Ny fabrikkoverhalt orginalturbo,testet avlastningsventil OK!,testet bakre magenventil/regulator OK,pustet og blåst i rør med avlastningventiler som tilsynelatende fungerer den veien de skal,demontert luftmengdemåler/rengjort,sjekket klemma rundt turboen OK,rengjort spjellhus,ny pakning insugrør/Av rør
Det hører med til historien at turboen havarerte ved 206000 km og derfor byttet til ny.
Rengjorde da alle slanger >intercooler> innsugsrør osv
Jeg har også fått et annet problem etter nye deler har blitt byttet:
Ved>tomgang indikerer turbonåla ved å bevege seg 2cm på gulskalaen og markere trykk til turbo allerede ved start av bilen
Nåla legger seg ikke helt ned, før jeg slakker av på gassen etter pådrag?
Vil det være en ide å prøve bytte bensinpumpen?
Er det noen som har forslag til videre feilsøking?