Grunnladetrykk og motor som ikke får nok luft.
Lagt inn: 05 jun 2016, 13:55
Bilen er en 2003 9-5 med 2,0.
Det er satt på fabrikkny TD-04 15T turbo.
Og det er lagt inn et program som gir ca 250 hk.
Bilen gikk utmerket i flere mnd.
Men plutselig begynte den å småfuske litt ved pådrag og bensinforbruket økte med ca 0,2 dl.
Den gikk også dårligere.
Det ble byttet bensinpumpe og bensinfilter uten at det hjalp.
Ved sjekk av mReq og mAir viser det seg at mAir ligger ca 200-300 under mReq.
Systemet ble trykksatt og vi fant ingen luftlekkasjer.
Luftmengdemåler og tennkassett ble forsøkt byttet uten at det hjalp.
Det ble lagt inn et originalprogram for å sjekke om det kunne være feil i programvare/ECU.
Det ble litt bedre. mReq og mAir følger hverandre, men i mellomregisteret virker det litt ustabilt.
Ved sjekk av grunnladetrykket så ligger dette på 0,25-0,3.
Når wastegate blir justert forandrer dette seg ikke.
Ved pådrag med originalprogramvare lader den nesten 1 bar!
Etter forsøk med å øke GLT lader den 1,2 bar.
Noen som har forslag?
Det er satt på fabrikkny TD-04 15T turbo.
Og det er lagt inn et program som gir ca 250 hk.
Bilen gikk utmerket i flere mnd.
Men plutselig begynte den å småfuske litt ved pådrag og bensinforbruket økte med ca 0,2 dl.
Den gikk også dårligere.
Det ble byttet bensinpumpe og bensinfilter uten at det hjalp.
Ved sjekk av mReq og mAir viser det seg at mAir ligger ca 200-300 under mReq.
Systemet ble trykksatt og vi fant ingen luftlekkasjer.
Luftmengdemåler og tennkassett ble forsøkt byttet uten at det hjalp.
Det ble lagt inn et originalprogram for å sjekke om det kunne være feil i programvare/ECU.
Det ble litt bedre. mReq og mAir følger hverandre, men i mellomregisteret virker det litt ustabilt.
Ved sjekk av grunnladetrykket så ligger dette på 0,25-0,3.
Når wastegate blir justert forandrer dette seg ikke.
Ved pådrag med originalprogramvare lader den nesten 1 bar!
Etter forsøk med å øke GLT lader den 1,2 bar.
Noen som har forslag?