Som en Mercedes entusiast som jeg er så er det DET som er greia

Så til saken: Har en kompis 12 mil unna...bilmekaniker å greier....og han lurte på om jeg ikke var hypp på en SAAB da??
Jag sa NOPE Glemm det...vet ikke en dritt om de bilene (jeg skrur litt selv) men....NEI!!
Jeg så den bilen for tre år siden og tenkte....Kuuul bil.....men det gikk over.
Så for tre uker siden kjøpte jeg den usett,ikke testa den en gang,nøklene ligger på forhjulet,jeg betalte den og henta ikke den før tre uker etterpå.
I mellomtiden så tenkte jeg at jeg burde finne meg et SAAB forum for å skjekke hva som er "gjenganger" feil på disse bilene.....DA datt jeg av pinnen :s
I ettertid så sa han.....(har ikke møtt han en gang på overlevering...passa ikke da....
Du vet at denne motoren er på 150Hk?? Jeg sa joa..(Hk ække vesentelig for meg) Hvis du aktiviserer Cruicekontrollen så får du 220Hk
Etter å ha lest en del på forumet her så er konklusjonen for at ha et greit bilhold følgende:
Tennplugger
Tennkasett
Hyppig oljeskift....kommer anpå bykjøring/landeveg....men 10 000Km burde være grensa uansett
Veivakselsensor
Bensinfilter
Bensinpumpe
Luftlekasjer
Dette er ting som jeg vil starte med/være obs på.......
Siden dette er en "ny" bil så vil jeg at ting skal være på stell

En bil skal jo frakte deg fra A til B no matter What......men detta var noe man kan trives i.....flaut å si det....men sånn er det