Hei! Hadde en treg startmotor, som jeg fikk byttet i dag. Den nye startmotoren virker helt fint og drar motoren rundt, men bilen vil ikke starte. Får opp feil på traction control og stability control på SID.
Har forøvrig tidligere utbedret brudd på jordingsledningen som var slitt av ved det "kjente" stedet der ledningsnettet var stripset fast mellom motor og batteri. Er det en mulighet for at det kan være brudd noe annet sted som har oppstått mens jeg byttet startmotor?
Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Er ikke det der et tegn på gåen CIM-modul da?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Re: Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Er det noe som skjer plutselig? Bilen virket helt fint rett før starteren ble byttet (bortsett fra den trege startmotoren da).
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Korleis er spenninga og kondisjonen på batteriet ditt då?
Re: Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Hvilespenningen på batteriet ligger på 12,7 - 12,8 V, så mistenker ikke at det er batteriet som kan være årsaken.
- Kato
- 2.0 bar
- Innlegg: 942
- Registrert: 05 nov 2013, 23:08
- Navn: Kato Herland
- Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
- Sted: Tromsø
Re: Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Jordingkabelen (som skal være koblet) på den nedre festebolten til startmotoren er jordvei for styreservoaggregatet, og til batteriet, så disse to forbindelsene må være OK, samt selve jordpunktet.
Så må sikring #4 i elsentralen i motorrommet (UEC) og spenningen over denne være i orden, samt også MAXI-sikring(er) og ditto spenning for servoen (og glødepluggene).
Så må sikring #4 i elsentralen i motorrommet (UEC) og spenningen over denne være i orden, samt også MAXI-sikring(er) og ditto spenning for servoen (og glødepluggene).
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2. Solgt 2018.
Re: Startproblemer 2006 Saab 9-3 1.9 TiD
Har feilsøkt litt nå, jording til starter samt sikringer er ok. Starteren går når jeg vrir om nøkkelen, så den får i hvert fall strøm.