Forskjeller på 900 Turbo Classic?
Lagt inn: 27 okt 2016, 22:05
Hei.
Håper dere kan hjelpe meg med noen spørsmål siden jeg er ny på Saab og har kjøpt en mosegrodd 900 Turbo med tilgang til 2 ennå mer mosegrodde delebiler. 1986 8V og en 1989 16V, begge turbo.
Nøklene til den er ikke funnet så jeg veit ikke årsmodell og om det er en 8V eller 16V. (papirene finnes, men den kommer fra ett dødsbo så ting tar nok litt tid)
Den har de gamle støtfangerene, men 16V kom vell før facelift?
Delebilene må bort nå i helgen så er begrenset med tid jeg har til å skru
Etter det jeg har lest meg fram til så er det forskjellig understell og bremser på før og etter 87/88 der det senere understellet med bremser er bedre. Men hva er forskjellen? Er det verdt å ta seg bryderiet med å demontere understell og bremser på 89 modellen før den skrotes? Og er det bolt on på den eldre utgaven?
Når man står med hendene i lommene og ser ned i motorrommet så ser det relativt fort gjort ut å skru ut motoren. Er det enkelt? Litt dumt å sende to turbo motorer på høggeriet...
Noen andre ting jeg burde snappe av de som er gjenganger feil og dermed kjekt å ha i garasjen?
Takker for svar.
Håper dere kan hjelpe meg med noen spørsmål siden jeg er ny på Saab og har kjøpt en mosegrodd 900 Turbo med tilgang til 2 ennå mer mosegrodde delebiler. 1986 8V og en 1989 16V, begge turbo.
Nøklene til den er ikke funnet så jeg veit ikke årsmodell og om det er en 8V eller 16V. (papirene finnes, men den kommer fra ett dødsbo så ting tar nok litt tid)
Den har de gamle støtfangerene, men 16V kom vell før facelift?
Delebilene må bort nå i helgen så er begrenset med tid jeg har til å skru
Etter det jeg har lest meg fram til så er det forskjellig understell og bremser på før og etter 87/88 der det senere understellet med bremser er bedre. Men hva er forskjellen? Er det verdt å ta seg bryderiet med å demontere understell og bremser på 89 modellen før den skrotes? Og er det bolt on på den eldre utgaven?
Når man står med hendene i lommene og ser ned i motorrommet så ser det relativt fort gjort ut å skru ut motoren. Er det enkelt? Litt dumt å sende to turbo motorer på høggeriet...
Noen andre ting jeg burde snappe av de som er gjenganger feil og dermed kjekt å ha i garasjen?
Takker for svar.