Side 1 av 1
Saab 9-3 jukser?
Lagt inn: 10 apr 2017, 11:56
av Chrissaab
Har en Saab 9-3 1.8i 2004, kjørt ca 200k.
Når eg starter for første gang på dagen så bruker den å jukse eller noe sånnt. litt sånn popop lyder. har en video på youtube om det.
Der er også en gul motorlampe som lyser, har nettop skiftet motorolje også, motorlampen kom før olje skifte.
Den gule motorlampen kom etter å ha kjørt opp en bratt tunnel i 5000rpm... ifølge vennen min så jukset den litt så kom motorlampen
https://www.youtube.com/watch?v=N47Ub1HmoCU
Re: Saab 9-3 jukser?
Lagt inn: 10 apr 2017, 12:27
av Paradigm N558
Start enkelt: bytt tennplugger.
Og få lest av feilkoden(e) som er i bilen!
Re: Saab 9-3 jukser?
Lagt inn: 15 apr 2017, 15:12
av Chrissaab
Hei, skiftet tennplugger idag, bilen kjører greit. men såg ikkje så bra ut når eg skiftet tennpluggene
http://imgur.com/a/jqUvw
19,4L/100km bensin, var bare en liten tur fram og tilbake i gata, så får håpe det ikkje blir sånn.
Check engine light er forsatt der også
Re: Saab 9-3 jukser?
Lagt inn: 15 apr 2017, 15:49
av arvmadla N2945
Slette feilkoder må gjøres med diagnose apparat eller ta minus polen av batteriet i noen sekunder. Anbefaler å få lest av feilkode for å vite nøyaktig hva problemet er. Er forbruket skyhøyt er det jo mistanke om feil på luftmasse måler/lamda, som følge av vaccum/eksos lekkasje eller at de er defekte.
Ser ut på bildene at det har stått i Bosch plugger av forskjellig type?
I følge WIS skal denne motoren ha Bosch FLR8LDCU eller tilsvarende.
http://www.sparkplug-crossreference.com ... N/FLR8LDCU
Tror ikke denne motorstyringen er like kresen på plugger som T7 og T8 er. Men de skal jo ha riktig gnist gap.
Re: Saab 9-3 jukser?
Lagt inn: 15 apr 2017, 18:20
av Chrissaab
Det var BOSCH FGR8KQE0 som var i den før, no har eg skifta den med noen billige frå biltema, A-LINE 23 Brisk. planlegger å kjøpe noen nye snart for å få 100% rett type.