9-5en har tatt gått ut i streik mens vi trultet mot Gdynia fra Gdansk i dag. Syntes jeg hørte et poff og en stund senere så gav ikke gassen noe respons. Bilen døde etter at vi stoppet.
Heiv inn leser og så p1105. Bilen starter ikke. Turtallsnåla beveger seg såvidt opp, men ikke til typ 2-300rpm som mange skriver. Den følger heller ikke turtallet til starteren, virker det som. Hører bensinpumpa, men har ikke sjekket trykk. Noen ganger er det som bilen nesten tenner, men det blir med nesten.
På STCN pønsker det i morkne vakumslanger, veivakselgiver og tett katalysator. Synes jeg har hatt litt pussig og mye turbosus i det siste. Det meste av slanger er byttet til silikon. Turbo er en TD04 som ikke er mange 10tusen kjørt. Bensinpumpa er en Walbro som heller ikke er veldig gammel.
Bilen står innelåst på verksted til mandag, men jeg vil jo gjerne peke polakkene i riktig retning og få byttet ut den spill nye Rav4-en som jeg fikk som leiebil. Traktor har jeg kjørt nok, selv om den klarer noen av de dårlige veiene her bedre enn 18", Eibach og B8.

Kan melde om at fruen ble DRITFORNØYD med havari.