Hei. Sliter litt med kjølevesketap og oljeforbruk.
Har hvit røyk under kaldstart.Grubler på om jeg må bytte toppakning. Er dette en rettfrem jobb eller er det noe jeg burde sette vekk? Noen som har en enkel jobbbeskrivelse av arbeidsmengde. Eventuelt noe jeg kan gjøre for å bekrefte min mistanke om toppakning?
Mvh Per Arne
Bytte av toppakning saab 95 05mod.
Moderator: Moderatorer
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Re: Bytte av toppakning saab 95 05mod.
Har du sjekket turbo, trykk i ekspasjonstank og om det er majones i olja.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bytte av toppakning saab 95 05mod.
Du river toppen på en kveld. Rett fram jobb, eneste som er fort gjort å glemme er at ene kjølevannsrøret fra vannpumpa er skrudd i toppen på baksiden mot termostathuset. Jeg pleier å merke kamkjedet og drevene med små strips, slik at du har merkene klare til de skal på igjen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan