Side 1 av 1

Bensin trykk regulator og trimming

Lagt inn: 04 aug 2019, 01:03
av Saabina
Hei.

Jeg leste nylig på SaabCentral forumet at når man trimmer en OG9-3 med T5 motor til stg. 3, så må man skifte til 3,5bar bensintrykk regulator.

Dette var nytt for meg. Jeg har en 9-3 T5 med stg 3, men jeg har ikke gjort noe med bensintrykk regulatoren.
Noen som erfaring med dette. :?:

Re: Bensin trykk regulator og trimming

Lagt inn: 04 aug 2019, 08:16
av Ingvar N629
Du skal benytte det trimprogrammet er laget for, spesifikt det, og ingenting annet! Ellers blir det bare krøll.

Forøvrig ser jeg absolutt ingen som helst grunn til å gå opp i bensintrykk for bare steg 3 på den motoren, dysene har kapasitet nok til den effekten og vel så det på standard trykk.

Re: Bensin trykk regulator og trimming

Lagt inn: 04 aug 2019, 21:25
av Saabina
Takk for svar Ingvar.

Påstanden om endring bensintrykk regulator på steg 3 var nytt for meg også.
Ett tilleggsspørsmål: Jeg har fraveket "hardware" oppsettet for steg. 3 ved at jeg har montert ny crossflow intercooler, maken til den som sitter i Viggen/diesel, samt at jeg har skiftet ut T25 turboen med en TD04-15T.

Hva tenker du om dette i forhold til steg 3 programvare? Burde jeg ha gått for steg 4 program?

Re: Bensin trykk regulator og trimming

Lagt inn: 04 aug 2019, 23:45
av Ingvar N629
Du bør ha et program som er tilpasset turboladeren din.
Crossflow-ic'n er en oppgradering, men skal du trimme mye må du ha vassere saker. Den lager ikke noen problemer, tvert imot.

Re: Bensin trykk regulator og trimming

Lagt inn: 06 aug 2019, 00:14
av Saabina
Takk igjen :-)