Side 1 av 1

Clutch slurer når turbo slår inn 9-3, 1,9

Lagt inn: 15 jun 2020, 20:29
av SnorreSkeie
Clutchen slurer ved pådrag i det turbo slår inn på 2000 ettellerannet omdreininger. Byttet clutch for 9 mnd siden, gått 13000 km etter det. Bil gått 160. 2008 mod 9-3, diesel, 1,9 l

Har noen vært borti lignende? Verkstedet som byttet clutch har forsøkt å lufte clutchen, uten at det har gitt noen effekt, og de er litt i villrede. Tips mottas med takk

Ved start fra stille med håndbrekk på sitter clutchen godt

Re: Clutch slurer når turbo slår inn 9-3, 1,9

Lagt inn: 15 jun 2020, 20:44
av saab9000aero
Ble svinghjulet byttet? I så tilfelle kan det være det.

Re: Clutch slurer når turbo slår inn 9-3, 1,9

Lagt inn: 15 jun 2020, 21:45
av Knappertappen
SnorreSkeie skrev:Clutchen slurer ved pådrag i det turbo slår inn på 2000 ettellerannet omdreininger. Byttet clutch for 9 mnd siden, gått 13000 km etter det. Bil gått 160. 2008 mod 9-3, diesel, 1,9 l

Har noen vært borti lignende? Verkstedet som byttet clutch har forsøkt å lufte clutchen, uten at det har gitt noen effekt, og de er litt i villrede. Tips mottas med takk

Ved start fra stille med håndbrekk på sitter clutchen godt
Hadde samme problem med min. En stund etter bytte av clutch og svinghjul så begynte sluringen. En gluping tipset meg om hovedpumpa til clutchen. Kostet 700 kr ink frakt. Tok meg tre timer å bytte. Hele problemet løst!


Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk


Re: Clutch slurer når turbo slår inn 9-3, 1,9

Lagt inn: 15 jun 2020, 23:17
av SnorreSkeie
Takk for svar, den prøver vi ut.
Svinghjul ble byttet. Det hele startet med en bankelyd pga den

Re: Clutch slurer når turbo slår inn 9-3, 1,9

Lagt inn: 16 jun 2020, 08:14
av Knappertappen
SnorreSkeie skrev:Takk for svar, den prøver vi ut.
Svinghjul ble byttet. Det hele startet med en bankelyd pga den
Eurodel.no er kjappe på levering og har gode priser. Det opereres med litt forskjellige navn, men de kaller det hovedsylinder. Jeg valgte en fra brembo. Litt trangt å bytte. Den sitter nemlig fastskrudd med to skruer rett over clutchpedalen og så må du ta ut styringsenheten til ABS'n for å få ut selve sylinderen.

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk