Side 1 av 2
£$£$€@@{$@€@$€'s fordømte bil!!!
Lagt inn: 19 aug 2003, 17:44
av Morten N106
Lagt inn: 19 aug 2003, 17:57
av Rune N35
såsåsåsåså...
Slenger meg på og sier "fordømte Lucas-sprut!"
Starta opp cabben i går fordi jeg sku vise'n på tilsynet i dag.Kjører'n foran garasjen for å vaske litt, kjører'n tilbake på plass og skal litt seinere flytte'n fordi muttern sku fram med trillebåra..
Trur du den starta da? neeeeeeida...trur du den hadde starta enda da klokka var halv 3 i natt? neeeeiida..Gnista var på plass og bensinpumpa gikk for fulle mugger, luftfilteret var gjort reint og alt var bare moro..men starta'n? neeeeiiida...
Leste litt på svenskeforumet og fant ut at Lucas trenger et turtallsignal for å åpne dysene som antagelig kommer fra fordeleren via tenningsmodulen...bytta den da, men like langt.
Så... i dag tidlig så tømte vi bensin ned på stempla for å prøve å lure'n litt i et siste desperat forsøk...og bilen går som ei klokke...gikk gjennom den strenge (ehm...) kontrollen på tilsynet og greier..
Ikke no mer problemer med å starte..enda..
Noen som har et lurt tips??? Noen Lucas-guder her? Kanskje det var Luke som hjalp meg?

Lagt inn: 19 aug 2003, 17:58
av Øystein Strøm N141
Morten N106 skrev:](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Hva har skjedd nå da?

Lagt inn: 19 aug 2003, 18:02
av Børre N17
Rune: May the force be with you...?
Sleng skiten. Er vel ikke uten grunn at de ikke forsatte med Lucas?

Lagt inn: 19 aug 2003, 18:55
av Morten N106
er vel ikke noe spesielt ... bare et lite helhetsintrykk etter at alt toppet seg med en varsellampe som lyser innimellom helt uten grunn
Men jeg får fortsatt ikke cruisekontrollen til å virke, den spiser ufortrødent videre på hovedlysreleer uten at noen skjønner noenting, og nå har purka begynt å bruke olje også, samt at røykveggen bak bilen stort sett kommer uten unntak når den står over 30 sekunder på tomgang så det går vel mot et turboras snart
SKIKKELIG stas i lyskryss når det begynner å ryke som et lite H****** bak bilen

Lagt inn: 19 aug 2003, 19:17
av Børre N17
Bare som et tips: Vakumpumpa til cruisen er i flg en annonse på eBay lik på V**vo 240&740.
Kan jo kanskje være lettere å få tak i da, hvis det skulle trenges, siden det fins nok av slitne legoklosser på høgger'n..

Lagt inn: 19 aug 2003, 19:29
av Anders N95
Morten N106 skrev:er vel ikke noe spesielt ... bare et lite helhetsintrykk etter at alt toppet seg med en varsellampe som lyser innimellom helt uten grunn
Men jeg får fortsatt ikke cruisekontrollen til å virke, den spiser ufortrødent videre på hovedlysreleer uten at noen skjønner noenting, og nå har purka begynt å bruke olje også, samt at røykveggen bak bilen stort sett kommer uten unntak når den står over 30 sekunder på tomgang så det går vel mot et turboras snart
SKIKKELIG stas i lyskryss når det begynner å ryke som et lite H****** bak bilen

Morten: Er du med meg og starter De Fordømte Saab'ers Forbund?? Min og eter rele som en sulten grevling på syre, og nå har det begynt å komme vann inn på begge sidene av dashbordet når det regner!!

Noen som har opplevd detta? det kommer ned nesten ved siden av de to luftslusene som kommer ned under der... Tette kanaler? går takluke-kanalene der framme en plass? dette skjer faktisk på begge sider, men meste på venstre...
Lagt inn: 19 aug 2003, 19:42
av Morten N106
hihi .. anse foreningen som stiftet
Jeg skal få målt skikkelig på cruise skiten en dag denne uken, men jeg rekker jo ingenting om dagen heller da man bare skal være omreisende fjerner av Blaster og andre virusstyggedommer for alt som kan krype og gå

Lagt inn: 19 aug 2003, 21:24
av Hjelle, N6
Børre N17 skrev:
Sleng skiten. Er vel ikke uten grunn at de ikke forsatte med Lucas?


Husk på at Lucas er vel kun på M91-M93 bilane.
Veit nokon kvifor Lucas vart brukt? Var det utelukkane fabrikken i Malmö som brukte Lucas? Var det kanskje pga. lev. problem frå Bosch som gjorde at Lucas vart benytta på desse årsmodellane?
Jaja, har heldigvis ikkje hatt problem med min endå (jada, har Lucas), so me får berre krysse fingrane for at det skal virke...

Lagt inn: 19 aug 2003, 21:36
av Glenn N101
Så på galleriet at doningen din hadde 330k på baken.
Ikke for å stresse deg,men har den rullet så langt,begynner det vel å bli på tide å suge noen kroner ut av lønnen din,å bruke på din kjære.
Så tenk positivt på når du får fikset det vil den gi deg mange mil med
g-krefter og kjøreglede.

/
Glenn N101
Lagt inn: 19 aug 2003, 22:43
av Rune N35
Hjelle: Min er produsert i Nystad så de brukte nok Lucas der også..

Lagt inn: 20 aug 2003, 07:52
av Morten N106
9-3 Turbo skrev:Så på galleriet at doningen din hadde 330k på baken.
Ikke for å stresse deg,men har den rullet så langt,begynner det vel å bli på tide å suge noen kroner ut av lønnen din,å bruke på din kjære.
Så tenk positivt på når du får fikset det vil den gi deg mange mil med
g-krefter og kjøreglede.

/
Glenn N101
Selvfølgelig .. men alt trenger davel ikke å ramle sammen samtidig

Lagt inn: 20 aug 2003, 13:56
av Hjelle, N6
Rune N35 skrev:Hjelle: Min er produsert i Nystad så de brukte nok Lucas der også..

Men du har vel cab, og den er vel kun Nystad produsert...
Vel det vert vel ein mai til mr.Elg slik at eg får oppklara teorien min.
Korleis gikk det på vsininga då, den gikk igjennom ja?
So no har du fått skilt på bilen eller?
Lagt inn: 21 aug 2003, 07:04
av Rune N35
Jepp, den er kun produsert i Nystad, så da måtte de jo nødvendigvis bruke Lucas der og, det var det jeg ville fram til her...
Jada, nå er det du og jeg som har HJ-skilter her...
Litt lite cab-vær heretter da, men...

Lagt inn: 21 aug 2003, 11:32
av Gjest
Rune N35 skrev:Jepp, den er kun produsert i Nystad, så da måtte de jo nødvendigvis bruke Lucas der og, det var det jeg ville fram til her...
Jada, nå er det du og jeg som har HJ-skilter her...
Litt lite cab-vær heretter da, men...

Du er vel longt oppe på HJ 74xxx?
Eg har foressten kun eigd HJ-regga bilar, min forrige var også HJ, den hadde HJ 50936 (M87 900c, no spikar), den starta si tid som firmabil på Dyno.