Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 06 mar 2005, 00:32
Ja da har jeg sett en rar saab igjen! skulle opp til en venn å la plutselig merke til en burgunder og 900. hadde aldri sett den før så jeg stoppa å glante litt! det første jeg la merke til var at speilet var helt feil!

dette speilet passer vel ikke inn på en og 900 me nye fangere og ny boltsirkel!
det andre som var litt rart var at den hadde to luftinntak på panseret! å de var helt perfekte begge to! tog et bilde av de på "feil" side!

bilen var en combi 88+ med turbo men kan noen fortelle mer!
Beklager kvaliteten på bildene men det var mørkt å mobilen liker ikke det så godt!
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
-
Kontakt:
Legg inn
av Børre N17 » 06 mar 2005, 10:05
900 fra 1979-80 hadde de detaljene der, dobbelt luftehull på panser og "99" dører. Er nok bygd om den der tenker jeg.

-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 07 mar 2005, 08:09
Var ikke "hullene" i panseret smalere på de eldre bilene da? Men speilene kjenner jeg igjen fra 99 ja..
Styrer med DAB og AUX
-
Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Legg inn
av Surbotaab N369 » 07 mar 2005, 09:08
Freshmaker N237 skrev:Var ikke "hullene" i panseret smalere på de eldre bilene da? Men speilene kjenner jeg igjen fra 99 ja..
hei
disse pansrene med "riller" på begge sidene satt vist på tidlige US-turboer(eller de som ble solgt i Canada??) med alt utstyr og AC....
men dette var bare i et år eller noe har jeg blitt fortalt...
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 07 mar 2005, 09:25
Hullene var slik her også... Det vet jeg, men var vel bare til og med 1980... Min farfar hadde en med slike riller, men etter en skade ble panseret skiftet til en type med 1 hull istedenfor 2..
Styrer med DAB og AUX
-
zero900t
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Legg inn
av zero900t » 14 aug 2014, 12:24
Løfter en gammal tråd her jeg
Jeg ahr et sånt panser stående som jeg vurderer å få fiksa opp, men er det noen som har noen bilder av motorrommet på denne? evt hvordan det er løst under rillene som er på"feil" side...
Ser for meg å lage en mix positum løsning men det må jo liksom se litt værna ut også da
takker for tips!
-
Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Trond N47 » 19 aug 2014, 01:45
Jeg hadde en 79 modell 900 med luftinntaksriller på begge sider av panseret. Den på vensre side var dekket med et lokk under rillene.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
zero900t
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Legg inn
av zero900t » 20 aug 2014, 13:17
Trond N47 skrev:Jeg hadde en 79 modell 900 med luftinntaksriller på begge sider av panseret. Den på vensre side var dekket med et lokk under rillene.
hei.
ok, men hva satt under der? bare et blindlokk med dren ned i motorrommet eller var det no funksjon for at den hadde dobble riller?
Er ikke mange som har dette panseret så hadde vært tøft å få det på
