2009 9-3 tid Fått et delikat problem
Lagt inn: 12 mar 2024, 18:04
I forrige uke skulle jeg fylle diesel Vpower som jeg alltid gjør og skulle starte bilen så gikk den plutselig på nesten 2000 omdreininger på tomgang og det etter den hadde stått noen dager i et fuktig parkeringskjeller,startet og stoppet den noen ganger men det samme gjentok seg og null gassrespons.
Satte den i drive og kjørte på turtallet til dit jeg skulle (500 meter i 50 sone) og det gikk greit.
Fikk opp antilsladd og abs ur funksjon. startet og stoppet den noen ganger til og så gikk den greit men med motorlampe.
Kjørte litt heftig rundt på en gigastor parkeringsplass så forsvant motorlampa også.
Så gikk den fint noen dager,så skulle jeg på jobb så startet den med regenirering (Esid3) og jeg valgte å ikke å kjøre ned i garasjen men stod utenfor for å dra den opp mot 3000 omdreininger for å hjelpe til litt med prosessen som jeg har gjort en del ganger før.
Stor der vel i to minnutter med dette så døde motoren som en On Off bryter.....startet ikke igjen bare dro rundt.
Prøvde å starte den lenger utpå dagen og den startet og gikk greit i 10 sek før den døde igjen med redusert prestanda og ingen motorlampe.
Testen igjen noen timer senere og den startet,ruset den opp mot 3000 omdreininger denne gangen...10 sek og tverstopp!
Ble hentet av Viking i dag og nå står den på verksted.
Er det noen av dere som har vært borti dette,og er det noen tips jeg kan komme med til verkstedet for å lette feilsøket litt??
Testet med kodeleser (Icarsoft) men ingenting....testet også med Tech2 og ble ikke klokere (hakke så mye peiling på den)
Ble mye dette,men måtte dra fram det jeg vet.....håper på noen innspill....TAKK!
Satte den i drive og kjørte på turtallet til dit jeg skulle (500 meter i 50 sone) og det gikk greit.
Fikk opp antilsladd og abs ur funksjon. startet og stoppet den noen ganger til og så gikk den greit men med motorlampe.
Kjørte litt heftig rundt på en gigastor parkeringsplass så forsvant motorlampa også.
Så gikk den fint noen dager,så skulle jeg på jobb så startet den med regenirering (Esid3) og jeg valgte å ikke å kjøre ned i garasjen men stod utenfor for å dra den opp mot 3000 omdreininger for å hjelpe til litt med prosessen som jeg har gjort en del ganger før.
Stor der vel i to minnutter med dette så døde motoren som en On Off bryter.....startet ikke igjen bare dro rundt.
Prøvde å starte den lenger utpå dagen og den startet og gikk greit i 10 sek før den døde igjen med redusert prestanda og ingen motorlampe.
Testen igjen noen timer senere og den startet,ruset den opp mot 3000 omdreininger denne gangen...10 sek og tverstopp!
Ble hentet av Viking i dag og nå står den på verksted.
Er det noen av dere som har vært borti dette,og er det noen tips jeg kan komme med til verkstedet for å lette feilsøket litt??
Testet med kodeleser (Icarsoft) men ingenting....testet også med Tech2 og ble ikke klokere (hakke så mye peiling på den)
Ble mye dette,men måtte dra fram det jeg vet.....håper på noen innspill....TAKK!