Hvorfor er vi medlemmer i STCN!?!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Hvorfor er vi medlemmer i STCN!?!

Legg inn av Ole-P-N154 » 22 mar 2005, 12:34

Jeg har vært medlem i ca 2 år nå. Og jeg trives godt.
Men etter som tiden har gått, har jeg gjort meg noen tanker; :idea:

Hvorfor er vi medlemmer?
Hvem er medlemmer?
Hvem er på forumet?
Hvorfor er ikke alle medlemmer?
Hvorfor skal jeg være medlem?

Håper det ikke bare er jeg som har slike tanker.
Mitt inntrykk er at det er mange både her på forumet og blandt medlemmene som ikke er aktive her, som burde tenke litt nøye over de nevnte spørsmål!!

Regner jo med at fellesnevneren er et forhold (eller ønske om å få et) til SAAB.
Men for å få "utvidet grunnlaget" for å være medlem, bør man være aktiv. Enten det er her på forumet eller (aller helst) på klubbens aktiviteter.
Man kan jo risikere å skaffe seg venner!

Alle vil vi jo at klubben skal gjøre mest mulig, arrangement7treff/billige varer/nettside med alle muligheter osv.
Hvorfor er det da ca halvparten av "oss medlemmer" som ikke betaler kontigenten?? Og den er på latterlig lave 300,- kroner!
Hvem av oss, både medlemmer og ikke medlemmer, er det som er vant til å få ting gratis?
Hvorfor er det så mange av oss som forventer at andre skal "jobbe" gratis for oss, og at det andre jobber frem også skal være gratis??

Er vi ikke medlemmer fordi vi er interessert i SAAB?
Jo, mest sannsynlig. Men jeg synes også at det er hyggelig å treffe andre med samme interesse. Det kan jo hende at vi har flere felles interesser utover SAAB også!

Jo flere medlemmer vi er, jo bedre mulighet har klubben til å lage i stand aktiviteter for oss!
Jo flere betalende medlemmer (som jo er en selvfølge at vi er, og som også hører med til det å bli betraktet som anstendige mennesker) vi er, jo større mulighet har klubben til å sponse aktivitetene til lokallagene over hele landet.

Men for at klubben fullt ut skal kunne bli den klubben vi alle ønsker oss, må vi alle bli betalende medlemmer. OG vi må møte opp på klubbens aktiviteter. (vi må nemlig vise oss, både for hverandre og for andre. Både sammarbeidspartnere, andre klubber, moderklubben i Sverige, bilblader osv.)


Og så har jeg et ønske om at endel av de som er så engasjerte at de bruker timesvis hver dag på nettet/SAAB, prøver å være litt positive!!

For vi må vel alle være enige om at det er mye "surving" her på forumet! :-x

Prøv å bruk energien deres på noe positivt, både for dere selv og for andre.


Jeg er fullstendig klar over at det "skjer mest i Oslo-området". Det får vi ikke gjort så mye med. Men som nevnt over, dere kan gjøre noe i deres distrikt selv, med støtte fra klubben.

Jeg er "pisse lei" av alle som sier : Klart jeg kommer. bare det ikke skjer noe annet.. eller: bare været er bra....
Unnskjyld meg, men hva f.... er dette for tullprat?
Det vil alltid skje noe annet, har dere ikke lært at man må velge hva man vil. :-x
Jeg er klar over at man ikke alltid kan velge, og at ting man må med på kan dukke opp på kort varsel. Og det er selvfølgelig helt ok.
Men ikke hver eneste gang.

Jeg ønsker at STCN skal være en klubb for normale mennesker i alle aldre og med alle typer meninger og holdninger. Men jeg ønsker ikke at det skal være en barnehage for bortskjemte drittunger i alle aldre.


Nå må jeg gi meg, for jeg merker jeg begynner å bli irritert av å fokusere på dette! :oops:


Konklusjon:
Ønsker dere en fin SAAB-klubb for alle, må dere delta!!

Håper jeg har klart og "vekke" noen, og kanskje til og med provosere andre (har jeg fornærmet noen er det ikke sikkert det var med vilje).

Ha en fin dag!
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 22 mar 2005, 13:56

Jeg har også vært medlem i 2-2 1/2 år og trives utrolig bra.. Er fullstendig enig i det du sier Ole, irriterer meg også med at folk skal ha, men ikke gi.. Vil ikke si navn eller noe, men for å få må man gi.. Om man vil ha noe,bidra også... Synes styret i klubben og andre ildsjeler gjør en utrolig bra jobb med denne klubben, synes de aller fleste som bruker forumet må melde seg inn i klubben.. Selv er jeg ikke medlem for å få rabatter.. Er medlem for å treffe likesinnede...

Det du sier Ole om at det skjer mest på østlandet er grei, men det er jo tydelig at det skjer ting andre steder i landet også, f.eks. Stavanger, Trøndelag.. Alle har likesinnede i området sitt, er bare å ta litt initiativ. Selv har jeg kontakt med et par stykker her i bergen,har hatt et treff her i bergen, ser frem til flere..

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Aeroild
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 258
Registrert: 02 jul 2003, 01:00

Legg inn av Aeroild » 22 mar 2005, 14:55

Jeg er medlem nå på andre året og kan ikke akkurat kalles et aktivt medlem. Jeg parkerte på klubbens plass på Gatebil på Vålerbanen i fjor. I tillegg har jeg benyttet meg av medlemsrabatten på Aeroauto en gang og spart en hundrelapp. Det er alt.
Jeg forstår nå at dette er uhørt. Når giroen med medlemskontingent dukker opp igjen om et år, er det nok best at jeg melder meg ut. :roll:
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 22 mar 2005, 15:50

Selvfølgelig hadde det vært morro om alle hadde vært aktive på nett og på treff, det er det vel ingen som bestrider.
Og ikke minst: Om alle betalte medlemsavgiften!

Men man må kunne velge hvilket aktivitetsnivå man vil ha selv, uten å få utskjell av den grunn!
Det er jo ikke alle som er like "gærne" på SAAB eller forhold rundt klubben som de mest aktive av oss, skal de føle seg uvelkomne i klubben av den grunn....??? Synes ikke det nei!

Jo fler medlemmer vi er jo bedre er det, tilbudet er likt til alle og blir bedre jo fler vi er, hvem som benytter seg av det er opp til hver enkelt.

Det hadde jo vært tragisk om folk her velger å melde seg UT av klubben fordi noen synes de ikke er aktive nok, eller lar være å melde seg INN!!

Men de som velger å stå litt på sidelinjen, mister jo litt av muligheten til å være med lage dette til en bedre klubb.

"Jeg ønsker at STCN skal være en klubb for normale mennesker i alle aldre og med alle typer meninger og holdninger."

Aerolild: Hyggelig om vi ser deg neste år også! :D
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
jan N014
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 82
Registrert: 03 mar 2003, 01:00
Sted: Sørum

Legg inn av jan N014 » 22 mar 2005, 15:59

Håper dette er Ole P. personlige meninger og holdninger og ikke klubbens.

Er delvis enig i deler av innlegget, men det må være lov å være medlem i klubben uten å ha møteplikt !!

Enkelte ønsker kanskje kun å støtte klubben med medlemsgebyret......

Jeg ble medlem ganske tidlig i klubbens historie, har ikke benyttet meg av noen tilbud, har ikke deltatt på noe og har ikke klaget...........
Er jeg da ikke ønsket som medlem??

Personlig har jeg ingen interesser i OG 900 og 9000 i med grom basskasse, balltre og 2x6" DTM potte..........
Føler vel til tider fjottis faktoren er litt vel høy på denne siden...

Har vel vokst fra det....... trives meget bra med automatgir, nyter livet og liker SAAB -helst nyere sådanne (eller veldig gamle)

Kommer antakelig ikke til å bli mer aktiv i fremtiden heller og kan gjerne bruke mine 300,- på en god flaske vin...........

God påske til alle aktive og passive medlemmer.

jkl

Brukeravatar
Kongpetrus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 846
Registrert: 20 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 300
Navn: Petter Danielsen
Bil: Viggen fakecab
Sted: Oslo

Legg inn av Kongpetrus » 22 mar 2005, 16:16

Har selv vært medlem lenge nok til å ha rukket å betale kontigenten 2 ganger (600,-). Hva har jeg fått igjen i kroner og ører av dette??
NADA. Eller jo forresten 2 grillpølser på Rudskogen i fjor :D .
(Skjønner jo også at uten kontigenten hadde jeg aldri kunnet lese dette innlegget og heller ei besvart det).

Det er IKKE derfor jeg er medlem av klubben.

Hva har jeg fått igjen av personlig tilfredstillelse?
ENORMT. Og jeg vet det kommer mer. Jeg føler meg relativt heldig som har fått interesse av bil og nærmere bestemt et riktig bilmerke, nemlig Saab. Og dere da! Uten dere ville ikke min interesse vært der lenger. Dette er jo Mekka for oss som deler samme interesse. Hva skulle JEG gjort uten forumet, klubben og de nye vennene som har fulgt med på kjøpet? Sitti på pub`en og drekki opp "bildelene" ???? Nei trukke det.....

Skal jeg vri dette over til religion er dette det nærmeste jeg noen gang kommer en sterk tro. Griffin (selvom dette egentlig tilhører Scania) er min Gud. I vår menighet er det mange faste deltagere og enda fler som holder en lavere profil enn oss faste. Det blir som statskjerka hvor de faste ikke får plass i høytidene og vel og bra er det!!!!! jeg er ikke det medlemmet som er med på alle treff/arrangement klubben legger til rette for oss. Stiller som regel opp på den faste dagen i måneden som avholdes på Motorsenteret på Hvervenbukta + 1 treff eller 2 på Gatebil o.l. I og med at det er flest medlemmer i Oslo området sier det seg selv at det er større aktivitet her??
Syns heller ikke det er så mye sutring på forumet her. (STCS har høyere sutre faktor).

Har blitt glad i dere medlemmer :D

Jeg betaler medlemskapet med glede. For meg så er det kun en symbolsk sum som blir en bekreftelse fra meg på godt samhold, gode relasjoner og mange timer til noe som er blitt en hobby jeg virkelig gleder meg over...........

Kunne skrevet side opp og ned, men nå gidder jeg ikke mer :lol:

Ønsker samtidig å ønske dere alle en god påske!!!!
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 22 mar 2005, 16:25

Dette er absolutt IKKE noe fjortisforum som feks bilforumet :roll: !
Det mener nå jeg :wink: .
Siden SAAB hovedsaklig kjøres av godt voksne menn :P ?synes jeg det er BRA at det er noen litt yngre som tør å prøve seg på SAAB

Ellers vil jeg si at de fleste virker hyggelige og greie , og ikke minst hjelper til med svar til oss som ikke kan Saabene våre helt ut og inn enda :)

Angående medlemsavgiften så synes jeg ikke den er så ekstrem , den tilsvarer vel ca 30 liter melk , eller en halv bensintank :wink: .

Jeg skal selv prøve å stille på flere treff etterhvert , snakke SAAB , spise pølser og ikke minst bli kjent med hyggelige folk har jeg ikke noe imot . Men for all del , folk må ikke føle at de blir utstøtt fordi de ikke er så enormt aktive :wink: :roll: !
Takk for meg :)
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 22 mar 2005, 16:52

En liten redegjørelse her:
*Jeg mener man bør være medlem hvis man skal delta
*Jeg mener ikke man kan ha møteplikt, det er en grunn til å melde seg ut isåfall..
*Jeg mener at om man er aktiv på forum/bruker rabatter/står på STCN sin stand på gatebil++ skal man betale.

Jeg mener ikke at f. eks. Aeroild skal melde seg ut fordi han ikke er aktiv nok, alle må kunne tilpasse sine ønsker/behov.. Det er personlig tilfredstillelse å stille på treff, men samholdet/hjelpen/kameratskapet er der,selv om man følger med på forumet eller stiller på alt som er av treff..

Selv følger jeg med og skriver endel på forumet, stiller på det som måtte være av treff i min vei og bruker rabatter, men rabattene er ikke grunnen til å være medlem..

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

mnj

Legg inn av Petter 900 T » 22 mar 2005, 17:21

Etter å ha lest overnevnte, har et ord dukket opp: samkjensle!

Nynorsk, men meget dekkende for den følelsen jag har for klubben/"medpasientene"...

Ole-P har absolutt et poeng, hvis alle betaler kontingenten, blir klubben istand til så mye mer :D :D

Hva vil vi ha av klubben? Svarene er sikkert mange, men jeg er helt enig med kongepetrus!

det er ikke lenge siden jeg ikke hadde filla peiling på Saab, under 2 år faktisk...

Uten massiv drahjelp og teknisk ekspertise fra flere medlemmer ville aldri "Gatebilen" sett dagens lys.

Føler at vi er sterke sammen, som klubb og ikke minst nye venner!

Ole-P har nok ikke skrevet inlegget for å støte eller fornærme noen, snarere for å skape debatt.

Graden av engasjement vil være varierende for alle medlemmene, betinget av lokasjon, jobb, familie mm.

Men hvor ville vi vært uten STCN?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Re: mnj

Legg inn av Jørgen N237 » 22 mar 2005, 18:05

Petter 900 T skrev:
Men hvor ville vi vært uten STCN?
Vi vil ikke vært her vi er nå..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 22 mar 2005, 18:07

Først må jeg få si meg uenig i at dette forumet har en høy fjortisfaktor. Ta en titt på f.eks bilforumet.net...

Sist vi var på Hvervenbukta fant noen av oss ut at vi skulle ta en tur til Custom Motor Show i påsken, Elmia i Jönköping. Nå er antallet STCN'ere på reiselista oppe i 8. 7 av dem kjente jeg ikke for to år siden...

Folk får velge selv hvor aktive de velger å være i klubben, men håper samtidig at flest mulig tar seg tid til å komme på Vårsleppet/treffet som er under planlegging, (det vil snart bli lagt ut info om dette her på forumet) slik at vi får en fin start på en travel sommerdekksesong, med banekjøring, racing, grilling, sosialt samvær og et og annet girkasseras..

Alle som VIL støtte opp om klubben skal jo selvfølgelig gjøre det, så velger man selv hvor mye man vil benytte seg av tilbudene man får tilgang til.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 22 mar 2005, 20:58

Hvorfor i all verden betale medlemskap?
Nei si det, vi stjeler jo alt mulig annet, musikk, filmer, operativsystem(har jeg hørt :oops: ), vi leser aviser på nett fordi det er gratis, ikke fordi det er praktisk.. I "Goverment cheese" av Rainmakers går ei linje sånn:"Give a man a free ride, and he`ll crawl in in the back, alltough nobody`s driving! Too goddamn lazy to crawl out of the wreck, he`ll rotten while he`s waiting for his welfare check!"
Ingen sånne krabber inn i min Saab, og det er det jeg tror klubben handler om for min del. Har fått litt hjelp med småting her, og bare fått hyggelige og velmenende svar på spørsmål. Det å betale medlemsskapet og få tilgang til rabatter og trimforum(foreløpig bare for å lese å lære) er nesten å regne som en ære! Dessuten, tre nr av Car magazine koster mere! Desto fler betalende medlemmer, desto større er vel sjansen for at vi får beholde/forbedre medlemsfordelene :) ?
There is no free lunch!
Husk det! :)
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 179
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Legg inn av Petter_N261 » 22 mar 2005, 22:26

Har betalt medlemsavgift de 2 siste årene, ikke vært på noen treff, ikke kostet klubben noe, kjøpt fint lite deler med rabatt, men føler allikevel jeg har mye igjen for pengene!

Forumet er et utrolig bra sted å hente info til mekking og innkjøp, og det hersker en veldig positiv tone her (stort sett). Jeg er stolt av å være medlem, og forteller om klubben til alle som kan være interesserte.

Håper folk er så voksne at de betaler medl.avgift hvis de bruker rabattene,- alt annet er jævlig illojalt. Forumet alene er verdt pengene, så spa opp penga! :)

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 22 mar 2005, 23:40

Hei igjen!

Hyggelig å se at mitt lille innlegg har engasjert.
Det var nemlig også mitt ønske!

Og de innlegg som har kommet her tyder vel på at jeg ikke er den eneste med disse tanker.

Min tanke var å provosere litt, sparke litt, og rose litt.

Vil gjerne presisere noe som Jan her kommenterte: Ja dette er mitt private/personlige syn og ikke klubbens. Jeg har ingen verv i klubben, kun en interesse og fasinasjon som vokser for hver uke.

Jeg bør vel kanskje presisere noe som jeg nå ser lett kan misforståes, jeg mener ikke at ikke-aktive bør melde seg ut av klubben. Men har man muligheten til å være (litt eller mye) aktiv, vil man mest sannsynlig få så uendelig mye mer ut av medlemskapet og klubbens medlemmer.
Og enkelte aktiviteter kan jo være av en slik art at vi er avhengige av at folk er aktive, og at klubben kan stole på at et ja er et ja!
Lokalisering har ingen betydning, se på Orjan, han sitter på andre siden av kloden og er venn med oss!
Aeroild, ditt valg av smiley tolker jeg dithen at du forsto hvorfor jeg skrev som jeg gjorde.
Jan, jeg er heller ikke så altfor interessert i gamle biler med rust og løse ledninger. Godt å vite at vi er fler med sans for SAAB, uten å måtte gå tilbake svenskenes "venstrekjøringstid" . Må vi bli mange i årene som kommer. :)

Jeg vil også få benytte anledningen til å rose noen, som f.eks. Petter 900T, Hjelle, Børre, Rune og Anders som er meget hjelpsomme når andre medlemmer/brukere av forumet spør om råd og hjelp.
Og så har vi mennesker som Freshmaker i Bergen, som virker meget energisk, entusiastisk, hjelpsom og som prøver å dra i gang STCN i Norges gamle hovedstad.
Jeg vet at det nå er mange, mange som jeg ikke har nevnt. Det betyr ikke at de er glemt eller undervurderes.

Det jeg ønsker er en enda bedre klubb enn vi har i dag. Og det håper jeg at jeg har alle med meg på! Og selvfølgelig mener jeg at klubben skal ha plass/rom til alle typer av aktivitetsnivå for medlemmene. Men uten de mest aktive og engasjerte, blir det heller ingen klubb for de minst aktive!!

:absolute:
Skål, for en flott STCN-framtid.
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
Tomas N61
Overload!!!
Innlegg: 1130
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N61
Navn: Tomas
Bil: 9-5 2006
Sted: Frogner(på landet da...)

Legg inn av Tomas N61 » 23 mar 2005, 02:06

Og en flott tid skal det bli!

Det er hyggelig å se at det finnes engasjement her, det hadde vel ikke vært så morsomt med en klubb og et forum dersom alle hadde vært like!
STCN er en klubb for alle, det må aldri missforstås: Små,store,eldre,yngre, til høyre eller venstre,etc, etc....
Man velger selv om man vil engasjere seg noe mer enn å betale kontigentet, men det hadde selvfølgelig vært hyggelig om man kunne truffet hverandre en gang eller to(jeg er nok litt sosial, og dessuten veldig glad i pølser(ref: gatebil)).
Vi i det "nye" styret ønsker derimot å engasjere oss litt mer!! Spesielt viktig er våre distrikter også utefor Oslo. Dersom man ønsker et større(eller mindre) treff i f.eks Stavanger,bergen etc, ta kontakt med styret. Vi hjelper gladlig til med hva enn det måtte være. Det kan jo hende vi tar en tur også.... Styret med fler kommer til å være tilstede under GSV sitt landstreff i Kristiansand i pinsen, kanskje vi sees allerede der???

Jeg får si som Rune: I år drar også jeg til Elmia med betydelig flere gode venner, alt takket være STCN!

Så mine venner: kom gjerne med fler innspill til hva klubben kan gjøre for dere eller andre, slik at man føler at man får noe igjen for støtten som dere bidrar med hvert år......

Med vennlig hilsen

Tomas
Fung. formann
Jeg er ikke dum i hodet, jeg har bare litt uflaks når jeg tenker........................
http://www.garaget.org/?car=22620
9-5 2006

Svar