Giroverf?ring, er det forskjell mellom 8v og 16v og900?
Moderator: Moderatorer
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Giroverføring, er det forskjell mellom 8v og 16v og900?
Har akkurat bytta motor fra en i 8v til en 16v turbo, og da ble girspaken stående låst langt framme, mens kassa står i revers.....
Noen som har en god forklaring, og er det noe anna å gjøre med det en å kappe litt av staget mellom girspaken og girkassa????
Hilsen uerfaren saabofil...
Noen som har en god forklaring, og er det noe anna å gjøre med det en å kappe litt av staget mellom girspaken og girkassa????
Hilsen uerfaren saabofil...
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Takk for svar!
Er det den metalldelen som girspaken sitter i du mener? Den har jeg ikke flytta på, men kan prøve det..
Har ikke fått fyra opp enda, men regner med det blir snart!! Verker etter å kjøre saab!
Er det den metalldelen som girspaken sitter i du mener? Den har jeg ikke flytta på, men kan prøve det..
Har ikke fått fyra opp enda, men regner med det blir snart!! Verker etter å kjøre saab!
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Ikke forskjell på motortype, men på årsmodell mener jeg.
Om du delte giroverføringa med den klemma som sitter på kasse siden(Det er jo ikke alltid like enkelt å få ut låsepinnen), er det flere lengder på den delen av girioverføringa som blir igjen på kassa.
Om du delte giroverføringa med den klemma som sitter på kasse siden(Det er jo ikke alltid like enkelt å få ut låsepinnen), er det flere lengder på den delen av girioverføringa som blir igjen på kassa.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Som Børre skriver: Avstanden fra spaken til kassa se lik på alle 900'rBørre N17 skrev:Ikke forskjell på motortype, men på årsmodell mener jeg.
Om du delte giroverføringa med den klemma som sitter på kasse siden(Det er jo ikke alltid like enkelt å få ut låsepinnen), er det flere lengder på den delen av girioverføringa som blir igjen på kassa.
men både den lille overføringen og resten av spaken finnes i 2 lengder.
(kort med lang, og lang med kort) så totalen blir den samme.
Det det du har gjordt er å montere lang på lang........ (tror jeg)
monter hele overføringen fra orginalbilen, da er saken biff!
Og til slutt, juster spaken ordentlig, ellers må du bytte kasse før du aner...
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Da har jeg sikkert montert lang på lang ja, da får jeg innom en hogger å finne en kortere en, for delen fra gamle-motoren ble med i byttehandelen. Eller er det noen i lillehammerområdet som har delen liggende?
Å melde meg inn i STCN er nok det lureste jeg har gjort på lenge! Ting som ikke en gang mekanikere hos saab kan svare på får en svar på i løpet av minutter her...
Audun.
Å melde meg inn i STCN er nok det lureste jeg har gjort på lenge! Ting som ikke en gang mekanikere hos saab kan svare på får en svar på i løpet av minutter her...
Audun.
Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Jaha ja, enda flere døler i klubben! BRA!
Stikk innom i Hovemoen eller i Hunder, de har sikkert en på bil som du kan ta av. Skulle fått av meg, men skal ikke oppatt på ei stund.
Samme hva du tar den av, forgasser, I eller turbo. Akkurat det samme.
Men du hadde vel en på den kassa du tok ut?
Stikk innom i Hovemoen eller i Hunder, de har sikkert en på bil som du kan ta av. Skulle fått av meg, men skal ikke oppatt på ei stund.
Samme hva du tar den av, forgasser, I eller turbo. Akkurat det samme.
Men du hadde vel en på den kassa du tok ut?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim