bilen min sviver kun på 3 sylindrer (tror jeg) når jeg starter opp om morgenen.. det høres ihvertfall ut som om en sylinder ikke er med på leken. bilen rister litt, og høres fæl ut
3-sylinders og900
Moderator: Moderatorer
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
3-sylinders og900
og900i -88 :
bilen min sviver kun på 3 sylindrer (tror jeg) når jeg starter opp om morgenen.. det høres ihvertfall ut som om en sylinder ikke er med på leken. bilen rister litt, og høres fæl ut
det forsvinner etter at jeg har kjørt i ca et halvt minutt.. (batteriet mitt er gammelt/dårlig, så når bilen har stått noen dager er det bare så vidt den starter, men det har vel ikke noe med saken å gjøre?) har noen tips og ideer?
bilen min sviver kun på 3 sylindrer (tror jeg) når jeg starter opp om morgenen.. det høres ihvertfall ut som om en sylinder ikke er med på leken. bilen rister litt, og høres fæl ut
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
neste gang du er ute å kjører, så nårr du setter bilen i fra deg, så leter du på lokket til tanken på vannet.. sånn at ALL damp siger ut og la det stå sånn over natta.. hvis bilen starter lettere.. eller det tar kortere tid, før stempelet slår inn, har du vann i sylinder.. med andre ord.. topp pakninga di er gåen..
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
å fy da...! håper da endelig ikke at det er problemet! men problemet er at det er ikke alltid den fjusker... så det er vanskelig å si om det hjeløper eller ikke. når den står fra 22.30 til 08.00 pleier det ikke være problem. når den derimot står et døgn eller mer, tror jeg den er sånn.
dersom toppakningen er ødelagt; hvor lenge vil bilen holde? for det er dyr reparasjon så vidt jeg ha forstått
eventuelt en avansert hjemmefiks
men den må jo planslipes og alt 
dersom toppakningen er ødelagt; hvor lenge vil bilen holde? for det er dyr reparasjon så vidt jeg ha forstått
Sist redigert av Eirik N396 den 10 jun 2005, 12:25, redigert 1 gang totalt.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
vannet forsvinner? med en gang jeg skrur av korken? eller først når den har stått av over natta? skal den stå "åpen" natta over? dersom vannet bare skal renne inn i sylinderen hele natta: vil jeg ikke få store problemer med å starte bilen da? for det er jo problem nok fra før.. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. for det er bare av og til, tror det er når den står lenge, at den fjusker.. og jeg har ikke tålmodighet til å la bilen stå noen dagerErik N21 skrev:.... sjekk nå først at vannet faktisk forsvinner før du plukker fra hverandre alt sammen. tror heller ikke det er k-jet på bilen din hvis jeg ikke husker helt feil....

